onsdag 2 mars 2016

Ögonkontroll

Fy attan vilken blåsig GRÅKALL promenad det blev ..
30 minuter dit .. det gick bra
Då var blåsten mindre ..
UTSIKT från väntrummet .. NU gick jag åt andra hållet
FÖR jag skulle till CLAS OHLSONS
 dit tog det väl 20 minuter från lasarettet..
MEN nu blåsten i ansiktet  .. INTE allas skönt
SÅG dessa när jag gått en bit ..
PÅ vägen till C.O .. så stannade jag till vid hälsokosten
köpte en sak där ..
Framme
SÅ ner för rulltrappan .. handlar det jag ska
Just det ..  vadderade påsar till kattmössen som ska packas och sändas iväg ..
Men jag glömde köpa färger .. till skrivaren  .. men det klarar sig ..
PÅSKKORTEN är utskrivna ..
Så ringde jag min vän KARIN .. tänkte ta en fika på vägen hemåt ..
OCH ska gå in på Kumlins vid torget ..
DÅ krockar jag nästan med vännen som ska till apoteket  ..
och sedan är det deras ONSDAGSFIKA med kompisarna  ..
MEN vi ska ses i kväll ..
Blommorna som Karin fick förra vecka var så fina så ..
Halva buketten är detta .. knappt ..
OCH det blev fika och SEMLOR i dag som jag köpte med mig ....
M U M S
Jag tar BUSSEN hem i blåsten
Körde igång en maskin tvätt  .. för lakanet i sängen ..
DET var söndersparkat  .. fattar inte vad jag gjort ..
Men dom nöts ju som allt annat
Så det ska bytas nu  ..
HEJ SVEJS ...
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar