måndag 28 mars 2016

Lång promenad..

JO för min del  .. blev det så ..
Skulle posta två brev och ta en sväng
DET blev TVÅ timmar innan jag kom hem
MEN såååååååååååååå skönt det var
JAG tog en extra sväng som blev en extrasväng till
Jag bodde där för 35 år sedan
OJ oj vad tiden går
Flyttade dit när det var nybyggt  2 år drygt  år innan jag flyttade
Jobbade i närheten då på OK .. som heter OK Q8 i dag
PÅ väg dit .. innan jag bestämt den extra svängen
I en backslänt utanför Hjortensbergskyrkan

Mitt emot där jag bodde förr
JAG bodde då i första huset på den gatan som går ner där
Missade att ta kort  .. men det bor barn där nu  .. det syntes på leksakerna ute
Går några meter till   svänger upp på en skogsväg
DEN är seg ..  sista biten upp till radiomasten som är där
Och syns över hela stan .. nästan
DEN är hög  .. fick inte med marken  .. den andra bilden .. då missade jag toppen
TAR ett kort  ..
VATTENTORNET syns långt där borta och huset där jag bor i dag
Zoomar in det .. bor i den gula delen
på andra plan .. lite bakom det gröna i bild
Mitt gamla hus som jag skulle ta kort på
det var för igenväxt där nu 
GÅR min gamla gata fram
Kommer fram gångvägen i slutet av den gatan
Där jag gått till OK många gånger till mitt jobb  ... då ..
I dag heter det OK Q8
Bara att gå över korsningen och svänga några 100 meter ..
Så var jag på jobbet  .. Jobbade där i 17 år ..
SÅ gick jag  .. som jag kallar det innervägen
där var Sixten och matte Kristina
Kikar på något ..
MEJ oj då  .. ser sur ut  .. blev det  .. för se han gillar inte barnen som ska klappa
eller så vara han bara på dåligt humör då ..
för dom brukar komma och klappa honom ibland 
I dag kom en till kisse
och han gick med matte utan koppel vid sidan om ..
DUKTIG kisse  .. men gick i koppel  utom just där på planen
Bor granne med Sixten
En mås landade på en lyktstolpe
på väg sista biten hem nu
vi satt i solen Sixten .. Matte och jag en dryg ½-timme
det var så skönt så ..
DET blev en SELFI i dag det blåste lite
så jag ångrade nästan att inte baskern var på
SÅNT här gillar jag inte  .. där huset började
SÅG en lite LUSTIG herre
kan vara en flaskletare  .. men varför nu om det var det eller han
MAN gör inte så där  .. om det nu var han .. det vet inte jag  ..
SÅG några krokusar där vi satt i solen Sixtens matte o jag
Finns många vägar att gå i den stora skogen där radiomasten är ..
Och kottar i träden
HEJ SVEJS
från en lite tröttis nu
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar