torsdag 24 mars 2016

Handlarrunda

JA det blev då en promenad
ÄTA bör man ANNARS dör man
Så därför blev det en sväng till ICA
NJA  .. hade klarat mig ändå ..
TOG med lite tidningar till ZOOBUTIKEN ..
dom får mina gamla dagstidningar för att slå in fisk och akvarieväxter ..
eller skålar med så dom inte går sönder
Förr använde vi dom själva
när butiken blev såld fick en LOPPIS dom .. som låg tvärs över gatan då  ..
NU stoppar jag dom i varuvagnen när jag ska handla .. och får iväg dom smidigt
VARFÖR
KASTA
när andra har nytta av dom ..
DÅ hittade jag detta i vagnen
VET att jag köpte dom på COOP
för ett bra tag sedan  . HADE alldeles glömt bort dom
MEN  den kalla årstiden har jag en papperskasse i vagnen ..
DEN passar perfekt där
 SÅ klär jag dagstidningar mellan tyget och påsen och papperskassen
DÅ klarar sig varorna när det är kallt ute
DET blir då en enkel fryslåda .. kan man kalla det för
ALLTSÅ dom låg mellan tyget och påsen
VILKEN bra påsk det blev med lite godis  ..
PÅ hemvägen såg jag denna vårens första mås vid coop
Långt håll  .. men det syns att den kollar på nåt upp emot himlen
När jag skulle gå tog jag kameran som alltid ligger vid datorn
DÅ får jag se blåmesen på balkongen  .. DET blev ett kort ..
DENNA låg på en bänk på väg mot zoobutiken
DÄR ska den ju inte vara  ..
Lite blandat smått o gott
+ kaffe
KURRE numera änglakatt
DETTA är påsken för 10 år sedan
KURRE blev 16 år
VEM där
SKOTTIS ser en larv
OCKSÅ en änglakatt
SKOTTIS blev 13 år
I dag skulle denna  min älskade MIRRE ha fyllt 27 år om han levt
han blev 10 år
Han fick något som heter SYSTANJURE
HEJ DÅ igen för denna dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar