fredag 11 mars 2016

Stadstur ..

OCH mindre på kontot ..
MEN det visste jag ju när jag gick ..
ELLER jag tog bussen  .. längst ner på stan denna gången ..
Först in på Smarteyes optiker .. köpte rengörningsspray
Så in till klockbutiken och fick nytt batteri i klockan
Dessa två butiker ligger långt ner på väster ..
Så in på CLAS OHLSONS  mitt i stan ..
DÄR försvann dom mesta pengarna dryga tusenlappen
Färger till skrivaren .. men det var 20% rabatt ..
det var därför jag handlade det där i dag
Nästa butik blev Akademibokhandeln
jag säger Kullbergs för det har det hetat förut i måååånga år
 där blev det klisterpapper i A4 format .. till mina adresslappar ..
 dom färdiga passar inte till mina påsar när jag  sänder iväg kattmössen
HAR små lappar också till avsändarlappar mm
FOTANDET blev inte så mycket i dag
Här väntar jag på bussen ner mot stan  .. 11,17
Zoomade in dessa 8 skator
FAVORITFÅGEL ..
8 säger ni .. jo det är 8 st
till v sitter det 3 nära varandra .. kolla stjärtarna
När allt var klart på stan .. var inne och kollade på KappAhl
 men hittade inget jag ville ha .. presentkortet från 70-årsdagen får ligga lite till
SÅ ringde jag fd grannen Christa ..
DÄR blev det go-fika och lite snack .. så fick jag några kort från 70-årsdagen i oktober
som hon hade tagit .. trevligt att få det ..
Efter fika och snack  .. blev det en promenad hemåt i solens sken
Men den sega Stockholmsbacken .. den är seg ..
DÄR låg denna fälg eller mera hängde i en buske
NU bara några portar kvar innan jag är hemma
SÅ hemma tog jag lite mat .. min goa  linsgryta jag gjorde i går och
katrinplommonkräm efteråt ..
3 timmar tog dagens stadstur .. NÖJD blev jag  ..
Lite senare .. kvällen börjar 17,37  ..
kvällssolen  kommer och jag tog en fika och njöt   ..
 NU är kl, snart TV-kväll   nu 19,20
lyssnar på nyheterna bakom ryggen på tv-en
 
Så kom ett brev från Engstrands Resor
RESAN till SKAGEN den 20-23 maj blir inställd
MEN Hornborgasjön den 5 april   den får vi åka på ..
Detta tragiska dödsfall som hände för ett tag sedan sätter stopp för en del resor ..
Men det kanske kan bli en annan
Vi får kolla och se  .. får boka om eller får pengarna åter..
JA ja .. så kan det bli ..
NU snart TV-kväll
HEJ SVEJS alla vänner
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Fina skator, såna gillar vi småbusar också att titta på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA ha .. ni vet väl att skator gillar att retas med katter.. Men fina fåglar .. rena färger .. MÅ SÅ GOTT mina fyrbenta vänner

      Radera