tisdag 7 juni 2016

BLÄ och FY

Tisdag nu
I går kväll var han där igen .. på räcket
FY attan  ..
DET RYSER i kroppen på mig när jag ser den där
Det är en månad sedan jag såg den förra gången
Så var den där en gång till ... SEDAN har jag inte sett den förrns i går 
MEN vad tänker dom på .. 5 ja just det 5 våningar upp
Förra gången satte jag en lapp och förklarade 
MEN undrar om dom förstår språket  .. många utländska personer som bor här
När dom skriker på mig   från gångvägen nedanför
.. DÅ är det på svenska ..  men det är mest unga tjejer som gastar
JAG FÅR INTE FOTA DOM ..   
DET gör jag inte
men vara där på min balkong och fota moln och fåglar .. det får jag göra om jag vill
I helgen blev jag sur igen .. DÅ var det tre ungdomar
kl, var 20,45  . dom delade ut reklam
porten var redan låst  .. jag var på balkongen
KOM ner och ÖPPNA  .. inte min sak .. kom åter i morgon
jag eller andra kan väl inte springa ner och öppna .. det var många portar kvar
DOM stod och skrek vid en port  
MEN .. gå tidigare så ni hinner in i tid
Kärran fotade jag


TAGET från  balkongen


Mås äter på en död fågel
OCH han drog runt på den en lång stund .. för kajorna ville också ha 
Och varje gång någon gick förbi .. så flög den två steg .. den var rädd om sitt byte
SÅ har vi denna .. som norpat nåt från en grill eller om den fått det
DET såg lite bränt ut
DET händer en hel del  .. i vårt område ..
VAD gäller fåglar eller 
SLAGSMÅL bland ungdomarna ..
Varit lite bråk  och fönsterkross på en skola
MEN det är en bit ifrån där jag bor
DOM bara satt där vid en markbalkong .. några portar bort  ..
gick en sväng i går efter sopkastningen 
Fint en bit bort .. vid HSB-husen
 I går stoppade jag en massa kattmöss
Dessa är klara
 
DOM ska stoppas  .. men det blev några i går kväll
 Så nu är det mer i den  klara-backen och mindre i den andra
FICK ett fint kort av en tjej på den NYA KATTSAJTEN 
eller den som ville fick låna den .. men skriva under vem som fixat det
men då skrev jag det på bilden  .. SVENSKA flaggans dag med fika  ..
TREVLIGT 
JAG hade en GÖRA-SAKER-INNE-I-GÅR 
Måste ju passa på när lusten infaller ..
Städtjejen  kommer i dag  ..  så jag plockade undan lite kläder
DISKADE och tvättade  .. för det gör inte hon 
DISKA kan hon om jag ber henne  .. men det mesta tar maskinen INGA  
 HEJ SVEJS för  i dag
en dag med nästintill storm ..   men sol 28 nyss på solsidan

2 kommentarer:

  1. Fina bilder o intressant text.Kul med ungdomar, de fotograferar o lägger ut allt möjligt själva men sen vill de inte bli fotograferade! Så klart att de vet att de borde varit ute i tid !

    SvaraRadera
    Svar
    1. JO så är det . med allt jobb ..

      Radera