söndag 26 juni 2016

Regnig söndag

Vaknade tidigt
SOM vanligt nästan .. är det första man gör då .. går på toan
DET gjorde jag .. sedan kröp jag ner i sängen  efter ett kik ut
REGN   kl, var  7 då ..
MEN oj oj  efter en stund   ... STÖRTSKUR 
OJ oj vad det dånade på fönsterblecket 
 GÅR till balkongen  .. för det gick inte att ligga kvar då
 REGNAR regnar i massor
TRIST .. hoppas det ger sig tills kl, 13,00
JAG är ju bjuden på lite mat till vännerna på stan
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 I går var det SILL-LUNCH hos min dotter
49-årig födelsedag var det
MEN skillnad på vädret då
 ALLA ville vara i skuggan  .. så det blev tältflyttning
 Jag gick en sväng och kollade växter .. dessa frökapslar blir kritvita och
VÄLDIGT BLANKA som glas nästan
OCH det SURRADE av alla möjliga små flygande saker  i dessa växter
 Presenten från mig  ..
Lånade Anita,s bild på presenten  .. för jag missade att ta kort på den fina 
HÖNAN som man kan ha levande ljus i 
DET blev en fika med glass på balkongen lite senare mot kvällen .. 
efter att jag kommit hem och även sovit en stund i värmen
FÖR 30 gr, på balkongen .. nej för varmt för mig
ÄVEN på ANITAS uteplats i SVALSTA var det gassigt
SÅ jag blev ju sååååååååååååå trött
MEN så trevligt det var .. som vanligt  ..
Pionerna är fina nu .. en del börjar blomma över  .. men humlorna har fullt upp
JA DÅ får jag hoppas på att regnet slutar 
FÖR jag ska ner på stan till mina vänner där .. på mat
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar