tisdag 21 juni 2016

TUR med VÄDRET

Hade jag idag
VAR till ICA  .. tisdagshandlandet  .. fint väder .. men blåsigt
 KOM hem och plockade upp varorna
EN kvart efter det
REGNET kom
 Himlen alldeles grå
DEN fick sig ett skrovmål
Smaskigt tycktes det vara
DOM blev utan .. flög och satte sig på ett balkongräcke .. i markplan är det
DEN spanade efter något .. SÅG ut att bara vara inblåsta vissna löv där
DOM kommer efter sommaren nån gång
BLOMMOR på väg till ICA   
Midsommarblomster
DAGGKÅPA utan dagg
Vresrosor
Humleblomster
DET blev en fotomiss ..  Skogen mitt emot Coop
DÄR kan jag gå om jag vill  .. MEN det orkade jag inte med den fulla varuvagnen
Brukar ta en kort vilopaus där på bänken mittemot  vid Tennisbanan som är där
OCH lyssna på fågelsången  .. som var dålig i dag 
INNAN sista svängen hem
DÅ var jag hemma och datorn hade vilat sig en stund
 OCH det ska jag också göra nu
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar