onsdag 1 juni 2016

1 JUNI

NY månad ...
SOMMARMÅNAD  
MEN sommaren den är lite konstig hitintills i år
TVÅ gassiga dagar har det varit nu ... I dag väldigt blåsigt o molnig

Lite rosa moln i går kväll 
OCH dagens morgonmoln med en hel del blåst
DETTA kort tog jag för ett år sedan utanför Folkhögskolan
DESSA stora träd som är där .. är bara så gigantiska
Även när man tar kort upp i kronan


 TOG fram filmkameran i går   
SKA kolla om jag kan lägga in det som finns där 
snuttar sedan 10 år bakåt 
och några bilder på min lilla BLÅMES som var på balkongen när jag bodde på
KYRKOGATAN  .. mitt i stan
 HÄR matar den sina ungar i en ventil snett under min balkong
 En annan blåmes .. ett annat år
dom var där fyra år i sträck .. men ett år var det en annan som kom
 OCH den kunde flyga också
ELLER sitta och avvakta rätt tillfälle
Den är eller var ju så söt när den kom med mat
OCH så ska den in i boet ..
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar