lördag 18 juni 2016

Måsungar och annat

Provade en ny app  i går.. detta är dagens väder .. men temperaturen  stämmer inte .. 
13 grader var det då .. kl, 9,00
 DEN andra bilden jag tog med denna APP stämde bättre  ..
BÅDA är tagna från min balkong men vädret är helt olika 
DET var fint väder i går  ..
SÅ jag bestämde att ta en STADSTUR  .. FÖR KARIN RINGDE
OCH SA .. nu är måsungarna kläckta ..
ANDRA bilden jag tar på dom .. utifrån  .. från knuten av huset  ..
SÅ går jag in till KARIN  .. JAG har redan sett dom .. SA JAG ..
VA sa hon  .. jo sa jag och visade detta kort  .. men så roligt
JA JAG är ju lite mås-tokig .. så det var så trevligt så att få se dom så där i boet
VI pratar lite .. så går jag ut på hennes BALKONG som är i MARKPLAN
HEJ lilla ungen
TRE är dom .. här blev det två på kort  ..
HON var vaksam ..
JAG står på en  liten stegen .. som Karin har på balkongen  .. 
Och garagetaket är bara några meter från balkongen
 ALLA tre 
OCH LASSE sa att i går på em så var ena ungen och gick på kanten på garagtaket
HAN trodde den skulle ramla  .. men det gick bra  ..
 OJ vad hon månade om dom ..
MIN DOTTER går en bit utmed ån  .. till sitt jobb
DÅ fick hon sällskap av dessa två ungar en bit  .. SÅ söta är dom
OCH hon såg dom på hemvägen också   .
JA nu kommer det ungar från alla håll o kanter
SIST när jag var på stan  såg jag KANADAGÄSSEN med ungar 
DOM har jag visat för ett tag sedan .. nästan en vecka sen
PÅ väg ner mot stan i en villaträdgård
 
HEM tog jag bussen  .. detta är vid  väntkuren 
DENNA kunde jag inte låta bli att fota  .. i ett skyltfönster
 DETTA är en av dom första bilderna jag fick av en BLOGGVÄN
NÄR jag började blogga för snart  10 år sedan 
DEN är ju så söt  ..
DÅ fanns denna app  .. som jag kunde göra dessa bildspel med
Men den försvann  .. hittar inget liknande  ..
MEN min engelska .. är dålig .. så jag kan inte med vissa bildappar
HA DET SÅ BRA 
TREVLIG LÖRDAG med grått väder
VÄNNEN är kvar i Finnspång
SKA på behndlig varje dag nästa vecka för sin SKADADE AXEL
MUSKELFÄSTET skadat  .. och han var där  när det hände  .. så han får fortsätta
SINA behandlingar där 
HEJ SVEJS
 

6 kommentarer:

  1. Gud så söta Måsungarna är. Lyckliga dej som kan ge dej ut, en annan är ju låst med lilla marodören, som jag bara ÄLSKAR. Kram Anita & Rasmus

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA DU .. Men lite måste du få gå ut ..
      MEN har man "BEBISAR" så får man offra sig lite .. MEN han är ju så go .. kollade på filmen i dag igen på Kattsajten .. måste bara kolla ibland..
      KRAMISAR

      Radera
  2. Underbara bilder på måsmamman med sina ungar - tänk att ha dem på så nära håll! Här svischar måsarna bara förbi och skriker åt Zizi på vägen...hon är så lagom road :) Lördagshälsning från ett regnigt s-vall/Zizi o gunilla

    SvaraRadera
  3. DOM här måsarna .. är ner i stan .. det tar nästan 20 minuter att gå dit .. MEN det finns massor av måsar på taken här där jag bor.. 6 våningar är det.. SÅ snart kommer det ungar ut skulle jag tro här också

    SvaraRadera
  4. Åh, vad söta de är de små måsungarna!

    SvaraRadera