måndag 27 juni 2016

Måndag v.26

SOL och blåst
Kanonfint väder .. men lite för mycket blåst
Fint på balkongen
Blommorna släpper en del blomblad 
SÅ fint det är hos min NAMNE  .. men vi satt inne .. för mycket blåst 
VAR där bland vänner på fikakalas i går
VÄDRET blev ju bra .. så jag kunde gå dit utan bekymmer
 DEN i mitten fick hon av mig
JUST innan vi skulle gå in kom grannens katt förbi
FINT har hon utanför på sin lilla uteplats .. med utsikt mot gamla fängelset
 
LILLA söta HAPPIE 2 år ..  nya vovven som hon har på foder
 DET VAR DAGS för mig att gå hem .. och jag fick sällskap av namne 
en bit på vägen ... men det var kissnödigt på ett håll 
SÅ traskade vi iväg en bit utmed gatan  .. Så ringen min mobil
JAG SVARAR .. dotter LENA  .. skulle komma med ett par kuddar
NAMNE och jag går en liten bit till .. SÅ svänger vi under järnvägen
HON viker av där och jag traskar den TRÖGA Stockholmsbacken uppåt mot hemmet 
DEN promenaden brukar ta 15-20 minuter  med eller utan en massa fotostopp
DEN gick jag om halvvägs upp i backen
 EN liten slänt vid en villahäck en bit innan snigeln 
SÅ traskar jag sista biten .. ska gå över gatan där mittemot FOLKETS PARK
DÅ kommer dotter Lena .. så det blir bilåka sista gatstumparna
SÅ tar jag kuddarna och hon far till stallet
KUDDARNA är gamla ... men VADDEN som är i .. går toppenbra att använda att 
STOPPA mina KATTMÖSS MED
SÅ jag stoppade dom 5 sista vita
EN måsunge springer ner på innerplanen ..
MEN jag blev sur i går SKREK till åt ungarna som jagade den stackaren
Den kan inte flyga helt än .. DEN  var ju helt slut och rädd ..
 MAMMAN kretsade över .. så blev det lugnt
NÄSTA gång jag var ute på balkongen jagade ungarna en vuxen som satt på en lyktstolpe 
MEN då sa jag inget .. för när dom såg mig gick dom iväg
JAG blir så sur .. när dom gör så där
EN kaja satte sig på en av  balkongerna i markplan .. hoppade in .. kom ut med nåt i näbben
Den flög fram och åter några gånger innan den flög iväg
 SÅG ut som ett cigarettpaket
BARA en fin bild jag hittade .. 
han som äger hunden FOTOSHOPPAR  SINA BILDER
SÅ hunden blir stor ..  SÅ FINA BILDER DET BLEV
SPARADE bara denna .. för den gillade jag extra mycket
HEJ SVEJS FÖR I DAG
 




 

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har på balkongen. Kram Anita & Rasmus

    SvaraRadera