lördag 11 juni 2016

BLÅSIG LÖRDAG

Blä för dagens väder
...  Skuggan är där  .. och molnen  ...
DAGENS SN med bilaga 
KORSORDET klart 
MED lite hjälp från datorn  .. med några få ord .. SÅ TANKEFEL  .. men så är det 
KORSORD kan vara knepiga .. ett ord .. som blir nåt annat än det man tror
FLERA betydelser på ett o samma ord ..

VÄNNEN RINGDE 
 JA då ringde vännen nu .. han var till DR i går igen .. armen axeln .. 
DET ÄR MUSKELFÄSTET som är skadat .. så nu ska han gå med ARMEN i mitella .. 
DÅ kan han ju inte köra bilen .. TYPISKT att han var där när det hände .. 
MEN glad att han ringer ibland ..
Värken är bättre med mitellan .. då blir det ju stöd ..
JA ja så kan det bli ..
SKREV detta på FB

DAGENS HOROSKOP i DAGENS SN 
KLIPPER ur det om det är så det stämmer till 100%
Vännen överst .. och han ringde ju nyss  ..
och mitt under  .. jag är ju lite av en hemmaperson  

 
TÄNKTE säga GOD NATT med min NYCKELPIGA  ..
 så hade jag redan stängt av datorn

FIXADE till lite  lappar och plastade in dom  .. till min hylla i grovköket
 Gillar att pyssla med lite etiketter och liknade
OCH GILLAR min plastmaskin .. som plastar in papper av olika slag
OCH SKÄRAREN .. toppen att ha  .. när man håller på med kort
JAG skriver ju ut en del och ger bort  
ATT TA KORT
Alla gillar inte det
MEN i "morgon" är det trevligt att kolla på dom
SOM detta  .. mitt barnbarn har fyllt 27 år
MIN dotter blir 50 nästa år
FREDRIK i en rutschkana  .. överdelen

ELLER DETTA
INGEN av dessa finns kvar i livet  .. PRATA OM HUND O KATT
INGEN OSÄMJA där inte  .. men vad gör HUNDEN där 
DET ÄR JU MIN HUSSE sa MIRRE DÅ .. Mirre blev 10  år
FÖDD samma årtal som Fredrik äldsta barnbarnet .. som är 27 nu
OCH från vår resa till DANMARK och LEGOLAND  ..
DÅ var FREDRIK 1½ år  .. sköldpaddan den var nog gammal
för den var ju så stor
ATT spara äldre kort är ju så trevligt
OCH till födelsedagar  fixar jag kollage med ord och bilder
Brukar uppskattas
HEJ SVEJS för i dag

2 kommentarer: