måndag 20 juni 2016

Gässlingar mm

och MÅSUNGAR
VAR till ögon på kontroll i dag 
ALLT ok 
  men lite omväg blev det både dit och hem 
 Jag fick inte åka eller gå där
MEN dom fick vara där
 KANSKE vaktpatrullen för dagen
FINT cykel-tak utanför lasarettet 
 OCH så jobbas det för fullt där
EFTER en tur förbi  TELENOR  så kom jag till KARIN
DET var två MÅSUNGAR kvar på garagetaket
MAMMAN kom efter en liten stund
EFTER en stund blev det hemfärd  per cykel
JA ha tänkte jag  en bit innan detta .. EN lastbil i vägen 
HAN pekar och säger  .. DET är en ny väg där uppe
OCH  se det var det
 DÄR brukade jag gå  .. förbi där den där gula stora saken är .. MEN inte i dag
MEN DEN nya lilla omvägen var helt ok
 OCH se där en bit till utmed ån DÄR VAR det fågelungar och pappa o mamma
BRA .. det är bättre när dom är lite på avstånd ..
MEN såg att .. DOM VAR PÅ SIN VAKT
 6 dunbollar som nu är 1 månad gamla
SETT dom tre gånger nu
 först riktigt små .. sedan ½-stora .. NU stora .. INTE helt sant  .. men ändå
SÅ fint detta träd lyste där bakom häcken vid KYRKOGÅRDEN
MEN bilden blev inte så bra som jag trodde  ..
LILLA GUNILLA i en tidning hos KARIN
I går kväll o em blev det tillökning i KATT-MUS-FAMILJEN  
DET var allt för i dag 
HEJ SVEJS  go vänner  

4 kommentarer:

  1. Hejsan !
    Så himla söta fåkelungarna är!!
    JIsses vad dem bygger överallt, du fick en riktig fin cykeltur .Jag tyckte träd fotot va så vackert!! Doftar nog ljuvligt oxå.
    Nya möss till o med, vad du hinner med mycket!!
    Kram Kram // Hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. trädet var fink .. var inte så nära .. så doften .. vet ej .. UNGARNA är härliga
      HA DET

      Radera
  2. Jättefina bilder på fågelmammor med sina småttingar, och busken är ju vacker, vad det nu är för något

    Vet inte när jag skrev sist.
    Vull inte skriva samma på Facebook som i bloggen, men så många ord har jag inte kvar.

    Och du virkar vidare, på de små älsklingsmössen. Måste hitta kattmynta , fanns förr Cat Nip i sprayflaska (dyrt), fick ärva en av Fanny och Fias husse,då jag tog hand om den medan han flyttade tills de kom i jourhem 2012. Strax innan jag hittade Prinzen på Djurskyddet i Mariefreds facebooksida.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. HEJ och tack för att du tittar in här.. JAG köper KATTMYNTA i små burkar .. Torkad mynta .. NÄR jag hade mina katter tog jag en lite nypa och strödde på mattan .. då fick jag vara ifred en stund när jag stoppade mina kattmöss då.. FÖR då var dom nyfikna .. DET doftade ju så gott tyckte dom .. det avr då det .. 5 år sedan nu .. KRAMISAR

    SvaraRadera