måndag 13 juni 2016

NY vecka

SOMMAR NU ..
 Lite moln .. 25 grader i solen 
NU byter dom ut blommorna i rundeln
FÅ se vad det blir sedan  ..
PAPPA mås  .. tror vi
PÅ garagetaket  .. utanför hos Karin o Lasse 
VAR förbi med lite tidningar och några kort
DOM skulle på kalas  .. så fikat hoppade vi över då 
FINT på deras balkong .. i markplan  .. och där  men inte på bild .. är garaget med måsarna
PLATSBYTE  .. dom ruvar 24-29 dygna  .. och byter av varandra
SÅ for jag förbi här  ..
STÄDTJEJEN bor där i en av portarna  .. vännen bor i det andra huset bakom  
FINT är det där  . och  vid järnvägen buggs det staket  ... syns lite där

JAG var på stan  i går söndag för att posta ett paket via SCHENKER
DOM har en station på OK-Q8  .. där man skriver in det som behövs .. 
så kommer det fram en adresslapp så bara att betala i kassan
BILLIGARE än posten mer än ½-lva priset
Så en drygt 2 timmars promenad  blev det
Å-SIDAN hemåt 
FICK tillåtelse att fota och lägga det här
DET vitaste och mjukaste i pälsväg jag sett på länge 
VALPEN var ju bara såååååååååååå söööööööt
MEN om det var mamma  .. det tror jag inte  . vi pratade en bra stund
SÅ TREVLIGT SÅ  ....
NÄSTA stopp blev en bit bort  .. DAMEN och jag pratade också en bra stund
SIST jag åkte den här vägen .. då var dessa ungar nykläckta 
TROR jag för dom var så små då
OCH föräldrarna var det ettrigaste jag sett och hört
DÅ var dom i börja ev denna å-promenad .. nu är dom i slutet
DAMEN står på brom över ån
Jag  gick upp till  den andra gångvägen där damen står  ..
VI pratade om en hel del .. svanar och gäss
DEN satt på en lyktstolpe där
Så cyklar jag vidare mot hemmet
Nästan hemma nu  .. vid HSB-HUSEN är en fin rundel
DESSA  var där på "min" gångväg  .. for upp  i slänten
HEMMA nu  .. datorn är på vilolägen  .. olika bilder kommer upp då när jag
trycker på data-musen
 
ÅRETS första katt-gris är virkad
Tidigt  .. men se .. julen den kommer fortare än man anar
Så blev det kväller  .. GOD NATT DÅ
NU är det måndag  ...  ny vecka  .. få se vad som händer
HEJ SVEJS FÖR I DAG

4 kommentarer:

  1. Fina bilder men finast är allt valpen, nästan som en liten katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ .. JA VALPEN var så toppensöt .. och vilken gosig päls..

      Radera
  2. Hejsan !
    Så fantastiska bilder , blommorna , valpen och allt grönt du har sett under vägens gång!
    måste bara komma in ikväll o kolla mer!
    Kram // Hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK för att du tittade hit ..OCH tack för din kommentar här

      Radera