onsdag 29 juni 2016

Onsdag v,26

SOLIGT denna onsdag 
 Morgonens första kort .. det är vid 9-tiden  .. jag sov länge i morse
VID tiotiden


MÅNEN var där också 
OCH den första av denna pelargonblomma är utslagen nu  .. gillar denna färgen
 VAR till ICA i går .. på hemvägen fotade jag dessa smultron
MEN vill nog inte äta dessa som är så nära vägen  .. men sugen blev jag
 KÖPTE färska aprikoser  .. sååååååååå goda
MEN man får passa sig .. för många är inte bra för magen
SITTER och lyssna på OLLE ADOLFSSON på tv bakom ryggen
EN REPRIS  .. såg bara lite häromdagen
I morgon NYÖPPNAR dom efter ombyggnaden .. kassorna är nu .. där man gick in förut
HAR varit där några gånger i röran 
 OCH lite nya kattmöss har det blivit .. NU mest på skoj
SKA se hur många jag får ut av dessa nystan 100 gr
MEN tar två trådar .. blir lite tunna annars .. så olika färger på ränderna
12 har det blivit nu  .. blev några i går kväll ..  BRA VIRK-KVÄLL i går 
till ALLSÅNG PÅ SKANSEN  ..  LYSSNA utan att läsa någon text 
DETTA är miljonkrysset  .. det är löst nu
OCH nu i sommar är det nya kryss varje dag .. men dom kan vara lite
svårlösta  .. då fuskar jag  .. lösningen finns i tidningen på annan sida
DÅ börjar reprisen på ROBERT BROBERGS konsert  .. sett förut men
bra att lyssna till  ..  för tv-en går istället för radion om det är nåt  att lyssna på
HEJ SVEJS .
Vännen ringde i går  han mår bättre i sin axel

OCH så var han lite glad för alla hans prover på sockret mm var så bra
ATT ha så bra värden när man är 74 år  är bra sa sköterskan
MEN han går mycket promenader .. det är ju bra
Färdigskrivet här för i dag

6 kommentarer:

  1. En sån underbar färg på din pelargon! Kul att ta del av din vardag! Ha de gött/gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA visst är den fin .. Kul att du tittar in också ..
      TACK för vykortet som kom idag

      Radera
  2. Hej Margareta!
    Jo vet du för två dagar sen så plockade jag mitt första smultonstrå på egen tomt. Tog bild på det, men hinner ju inte med att lägga ut nå bilder, och varför så tror jag nog du kan gissa, skratt. Kram Anita & Rasmus

    SvaraRadera
    Svar
    1. HA ha .. lilla du .. med en sån kisse med bus i tassarna sina
      Sysslolös är du inte .. KRAMISAR på er båda

      Radera
  3. Hej!Hej ! Det var längesedan men jag har tagit bort min hemsida på blogg.se.Den hette mollaretosen.blogg.se Jag var så trött på den att jag skaffade en ny. Här på denna finns det både blogg som jag bara hunnit skriva en ännu och där jag skriver alla Mina verser. Som jag skrivit i 10 år. Det var därför jag bytte, ville ha ett ställe att samla dem på.
    Så fina foto. Den blomman har verkligen en vacker färg.aprikoser köper jag också någon gång och de är goda. Däremot löser jag aldrig korsord. Det gör "gubben" min så vi behöver aldrig bli osams om vem som ska lösa dem. Vad skönt att din vän är bättre. Ha det bra. Anita

    SvaraRadera
  4. HEJ ANITA .. ja du dessa bloggar .. Men så till sist hittar man nåt bra.. men byta är trist också på nåt sätt .. för då försvinner en del bloggvänner
    JAG är här och på DEN NYA KATTSAJTEN .. DET är bra och trevligt när man är kattvän

    SvaraRadera