tisdag 2 augusti 2016

Blåsig tisdag

HEJSAN alla vänner
I går var det städning  
MEN DET blev trist .. för hon ska sluta städa 
INTE BARA hos mig
För alltid .. hon hade ju två jobb  .. NU ska hon BARA jobba med blommor
HON sålde blommor på TORGET  .. men fått fler timmar där
TRIST TRIST 
FÖR MIG för hon var så bra .. vi trivdes med varandra 
JAG kunde vara GRINIG om jag var det
HON visste hur jag mådde 
OCH I GÅR var en sån där dag som ALLT bara var fel
DET var balkongjobbets fel i söndags
SÅ ONT i kroppen  .. och det kommer ofta dagen efter
JAG har ont i dag också .. men lite bättre
KARIN .. hon heter så  .. har en kisse  .. den ska få dessa kattmöss .. 
SOM tack för att matte fixat min städning så bra
TREVLIGT kvällsmoln innan det var läggdags i går
DAGENS SN hade sällskap i dag av HEMMETS JOURNAL
och den hängde var  .. det brukar veckotidningen inte göra
 JAG var uppe en kort stund kl, 07,00   Skuggan bredde ut sig över nästan hela innergården
SEDAN somnade jag om 
TVÅ timmar senare var jag uppe   MOLNIGT då och 16 gr,
Ytterligare två timmar senare  
NU är SN läst  ..  frukosten uppäten
 OCH virkningen framme 
DESSA virkade jag i går .. rensar lite bland alla smånystan 
SÅ då kan det bli lite  konstiga färger  .. men vill ändå att det ska se bra ut
MEN det  blev lite KORSORD först .. miljonkrysset var i SN i dag
SÅ kollade jag lite i HJ
SÅ blev det 11-fika ..  tar bara en slät kopp som oftast då och virkar eller 
Löser korsord  och ser nåt tv-program  .. då brukar det vara
MIN KATT FRÅN HELVETET då på kanal 16 TLC
 MEN det var repris i dag så jag satte mig här när ½-lva tiden hade gått då var det
TOMT i kaffemuggen
GRATTIS KARIN som har namnsdag i dag
JAG känner ganska många  .. Karin min bästa väninna nere på stan
så städtjejen som var här hos mig sista gången i går

JA ja  SÅ kan det bli  .. nästa gång kommer en LOVISA
Kan nog bli lika bra även om hon är en yngre tjej

HEJ SVEJS FÖR I DAG

 

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att bli av med Karin men det blir nog bra med Lovisa också!Mössen är fina, dina blandningar blir bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl2 augusti 2016 kl. 18:23

      HEJSAN .. JA Karin och jag kunde prata om massor av saker .. hon städade bra .. INSÅG när jag inte var med .. eller hade en dålig dag
      JA mina möss .. Tur jag har dom .. bra att pyssla med och få ihop nya ..
      KRAMISAR

      Radera