söndag 21 augusti 2016

Söndag

I regndis
DAGENS SPANARE en ringduva .. som satt och putsade sig i söndagens grådis

 
SÅ här dags startades datorn upp  denna söndag
då hade jag varit vaken 5 minuter  .. vaknade tidigt i dag
MEN somnade framför tv-en efter en stund och sov ..  länge
SÅ frukosten blev nästan lunch 
MITT virkade fruktfat har fått sin plats nu
KANSKE jag ska ge det till nån lekskola  eller ska jag behålla det 
DOM ruttnar ju inte 
VAR en sväng på stan i går
 SKULLE till min fd granne .. och till Hälsokosten på ÖSTER
MEN hon hade inte det jag skulle ha  .. slut just då
SÅ efter fikat hos fd grannen så blev det raketfart med cykeln ner till VÄSTER
5 minuter hade jag på mig  .. JAG hann  och där fanns det jag skulle ha
SKA tala om   hur det fungerar om en månad  .. om det fungerar
SEDAN till Karin  BARA snack där hade ju nyss fikat
Så ska jag åka hem .. tänkte ta Å-SIDAN
SÅ då träffade jag NAMNE utanför bara för att jag gick till HÖGER
Så vi pratade en stund  .. hon hade varit och rastat lilla vovven
MEN sedan blev hon osams med en ENVIS GETING som inte  lät bli henne
DÅ gick hon in  .. hon har ju ont i kroppen   utan att bli stungen av en envis geting
Jag for iväg mot hemmet  i sakta  cykelfart
DET blev bara några kort i en tidning hos Karin förutom den fina blomstergruppen på stan
Den fotade jag där också
 PRATADE  med vännen förut
JO VI SKA sova i SALA på ett vandrarhem .. kommande helg
HAN hade fixt lakan där och så frukost var beställt
SÅ vi skulle slippa det  .. MER får jag inte veta
DEN lilla filuren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar