måndag 8 augusti 2016

Fjärilsdansen

I går tog jag en FJÄRILS-FOTO-RUNDA
OCH i mitt tycke lyckades jag riktigt bra .. det var liksom lä just där 
mellan skogen och ett villaområde
HÄR var det måååånga fjärilar
VARIT där förut några gånger sista veckan
Då har det blåst för mycket OCH när tistlarna vajar och jag måste zooma 
ganska mycket  .. då blir det svårt
MEN SOM SAGT  ... i går fick jag till det
OM det är samma fjäril eller olika   svårt att veta     .. dom är inte still lång stund
JAG bara gillar dessa djur .. insekter 
DEN här blev en favoritbild    baksidan eller  undersidan kanske man säger 
NU börjar dessa växter slå ut i full blom och  sprida sina  bomullstussar



MEN där kunde jag inte stanna hela dagen  
även om jag velat det  .. stod länge och bara tittade på dom
MEN så kom SKATAN och satte sig en bit ifrån OCH
SKULLE jag inte missa den var det bäst att röra på sig .. och se  den fastnade på bild 
JAG gick en bit utmed området där på andra sidan av husen där jag bor
TVÄRSADE över gräsmatta  där var ..  är detta träd med sina näsvingar 
Så kom jag fram till vår SNACKBÄNK  och se 
i dag var alla vännerna där
Men där blir det ingen förstoring på det kortet
DÅ var himlen delvis blå  .. tog det bara rakt upp
En hel del kottar finns det där  .. och tror det är ekorren som gnagt på dom
Inte just denna
Katten SIXTEN var där
 
I mattes rullator  .. där trivs han

 
En liten sädesärla var nedanför balkongen i dag

 OCH det blir nya kattmöss varje dag
 Gårdagens arbete  .. framför tv-en
HEJ SVEJS för i dag


2 kommentarer:

  1. Trevligt med snack-bänken. Vet du varför du inte gillar färgen på din köksvägg? :)
    Normalt brukar jag inte ställa sådana frågor. Men en väninna Sa till mig en dag att när jag ser dig Tina ser jag en solros. Solros ?! Spottade jag fram. Det är den enda blomma jag inte gillar. Hihi. En Annan väninna Sa då till mig: tänk Över varför du inte gillar solros. Och det gjorde jag.... Mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl8 augusti 2016 kl. 13:17

      HEJ .. KONSTIGT .. jag gillar SOLROSOR .. och numera gillar jag tapeten .. eller så har jag bara vant mig vid den

      Radera