tisdag 9 augusti 2016

BLÅSIG TISDAG

FY ATTAN vad det blåser i dag
 Nästan så man ser hur björkarna svajar i blåsten
Alltid lika välkommen

 I går kväll var månen framme en stund innan molnen gömde den
OCH himlen brann en stund   ..  det ändrar sig fort
I går fick jag äntligen ändan ur vagnen som man säger
och fixade denna blus .. hade klippt av resåren som var för hård
Så det blev en spetskant istället ..
SÅ fixade jag lite annat  .. Byxorna ska lagas
Så en gardin ska fållas i sidorna  .. den ska upp i köksfönstret sedan
men fönstren ska tvättas förs .. köpte gardinen sist jag var på stan
OCH så måste jag köpa en trådrulle  ..  den var ju slut  ..
Så ser den ut gardinen 
Här har jag lånat ett kort på min väns katt  HON som bor utanför Stockholm
Lilla busiga RASMUS   har börjat lärt sig klättrat i träden
Han är väl ett ½-år snart 
Så blev det lite LILA kattmöss i kår kväll 
DOM andra var virkade dagen innan 



HEJ SVEJS

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte se Rasmus någon stans. Anita

    SvaraRadera
  2. HEJ ..vad menar du med att du inte kan se RASMUS

    SvaraRadera
  3. För att han inte finns här på din sida, i varie fall inte i detta inlägg!!
    Anita

    SvaraRadera
  4. HEJ ANITA .. ser nu när du skrev .. tagit fel bild .. Trodde det var han men ser nu .. att jag blandat ihop bilderna ..

    SvaraRadera