lördag 20 augusti 2016

SOLEN

ÄR här i dag
ELLER var  .. jo den är kvar
MEN massor av moln har det kommit  .. men trevliga moln än så länge
KL, 9. 55   för jisses så länge jag sov i dag
PRATA om Snopen när jag vaknade  .. kollade klockan vid 7-tiden
MEN sen   ha ha hi hi  .. behövde väl det
 Så ser det ut 1½ timme senare  .. eller 11,35


 TOG en lite promenad i går när solen kom fram
började med fjärilsplatsen  .. det blev några men samma sort
NU har dom bott där ett drygt ½-år och en av dom har i dagarna fixat fint utanför
KAFFESUMP sa vi som barn  .. nu går jag bara runt lite som jag vill
få se vart näsan pekar
Första biten på Ortvägen där jag bor .. men nästan i slutet bor jag .. DÅ var vädret fint
En annan gata inne i liksom en ring   .. bodde just där när jag var nyskild 1981
GICK den vägen för då kommer jag till SNACKBÄNKEN  .. ingen där då
Fina blommor i den runda rabatten
 
Så går jag vidare mot hemmet  .. men så får jag för mig  
SÅ jag tar skogsvägen  .. hade inget att bära på  .. så då kan jag gå där
Men oj boj i det våta efter allt regn
MEN jag kom upp
HEJ på dej du  ..
OJ så segt det var att gå där ..  upp upp skulle jag
och upp kom jag med alla lemmarna hela
 Så mycket fin ljung där 
 och mossa
 och kottar både färska o gamla
NU på väg ner från kullen  .. inte den lättaste vägen  när allt är regnvått
Men ner kom jag    hamnade på "våran" parkering
Tog detta då i går när jag var uppe på bergklacken där
 
HEMMA efter 3 kvart  ..
Kollar ut på balkongen  .. öppnade för att släppa in lite luft
HEJSAN  
Titta mamma .. säger gossen  .. han blåser ut mera moln
NEJ då  .. han blåser bort molnen 
OCH se efter en stund var det mindre moln
VISST kan man leka lite med fläckarna som bildas efter vattenpölarna
LIKSOM med molnen som bilder figurer ibland
 Så på em virkade jag färdigt päron nummer två  det större
LETADE efter ett bananmönster
 JUST det  det blev en banan  .. för jag hittade ett mönster
NU är fruktfatet klart  
SÅ roligt ombyte att virka dessa frukter som avkoppling från kattmössen innan 
jul sändningen sätter igång 
MEN så roligt allt är .. NU är det en NYCKELPIGA på g
SITTER och lyssnar på REPRISEN på LOTTA på LISEBERG
Lasse Berghagen är där och ska sjunga nu 
TVÅ trevliga personer  
En skata nedanför balkongen
MED den säger jag tack och hej för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar