fredag 12 augusti 2016

FREDAG

I går var det tur på stan  .. för jag var och kollade mina ögon hos optikern
Allt var ok  
OCH nu är det många fina blomgrupper på stan  
DEN första är utanför SPARBANKEN i stan  .. alltid så fint där
NERE på väster
MEN ATT FOTA utan att få med en massa folk  .. inte lätt
MEN lyckades ganska så bra   .. utanför en butik 
En bit till gick jag på väg mot hemmet  .. först hämta cykeln vid apoteket
VAR inne en sväng på Åhlens
Hittade inget då  för presentkortet  .. men det kan jag spara länge
FÅGELPARADER var det lite här o där  
 ÅRETS blommor vid STADSBRON  .. var inte lika fina som valigt
Väldigt murriga färger  men ändå fint på sitt sätt 
DÅLIG bild  .. en KORSSPINDEL   ganska så ljus  på fönstrets utsida kos KARIN
Var där och GRATTADE LASSE på  hans namnsdag en dag sent
INTE åker jag till stan två dagar i rad om jag inte är tvungen
SÅ det blev liksom två flugor  på samma gång
PÅ väg hem  på Stenbrovägen  villaträdgårdar och många äppelträd
Var tog jag detta  .. nån stan på vägen hem
Parkerade cykeln  .. så bort och kollade om det var folk vid SNACKBÄNKEN
NEJ .. dom var på den inre bänken  .. BARA matte och SIXTEN  
SOM kollade på mig 
PRATA om att HA TUR MED VÄDRET
Här sitter Matte och jag och pratar  .. några minuter senare går jag hem
Suttit några minuter vid datorn  ..  vänder mig och tittar ut STÖRTSKUR
Men kortvarig 
SÅ blev det en ganska lååååååååååååång sovstund    .. trött var jag
 ............................................. Så blev det ny dag 
JAG stoppade lite kattmöss i går och sydde ihop en del
MEN så i morse   Då fick datorn för sig att GÖRA DEN DÄR STORA
UPPDATERINGEN .. som den gör ibland  ..
MEN denna den var ännu större  .. trodde aldrig det skulle ge sig
SÅ då stoppade jag lite mera kattmöss efter att jag intagit min frukost 
TIDNINGEN var också läst .. det snurrade på datorn
FLERA UPPDATERINGAR görs .. vänta
JA JA det var väl bara  att vänta då  
 ÄNTLIGEN var det klart
HA ha tji fick jag  ..
HEJ kom det upp som jag missade
JA ha   .. det har ni  .. det vet jag väl  ..
NÄ hä  .. får väl så snällt vänta då
 
Fotade lite annan under tiden 
JA då var det klart ..
 TRODDE JAG när skärmsläckarbilden kom upp
MIN fina ros  .. KLART  .. nej då
DENNA kom   .. JA vad skulle jag göra nu då  .. trycket på  1  som var där
MEN den talade bara om att det var klart
SÅ kom nästa skärmsläckarbild  .. nu kunde jag göra vad jag ville
Satte i sladden till  KAMERAN för att föra över bilderna 
MEN NEJ   vad hade dom nu sysslat med .. kameran satt i datorn
SÅ det blev inget kort .. MEN hur tusan ska jag nu göra  
EFTER lite trixande kom jag rätt
OCH fick in bilderna 
NU återstår och se om det är flera konstigheter nån annan stans
Men det får jag ta då
HEJ då
 

2 kommentarer: