torsdag 18 augusti 2016

Vanlig torsdag

OCH i dag regnar det 
BLÄ för regn  .. men det behövs 
I dag är det bara en vanlig dag
Har en maskin tvätt på g
SÅ SKÖNT att kunna tvätta NÄR JAG VILL
 GILLAR MITT GROVKÖK
Månen var fin i går kväll ..   i kväll är den full  .. men det är inte jag
FÖR jag är nykterist och har varit i hela mitt liv 
OCH rökfri också
Almanackan är på g  
DETTA var det mönster till i HEMMETS JOURNAL som kom i tisdags
SÅ det blev ett päron virkat i går kväll  .. ska testa äpplet också
SOM också var mönster till 
Tog det garn jag hade  .. 8 cm blev det utan bladet 
Fuchsian blev fin när jag vände på den
Och SKÖVDE-PELARGONEN är fin än

OCH skotten tog sig som jag satt på lite undantag i våras
och planterade om dom för ett tag sedan
Vädret    ..  HÖST   .. det känn så i dag och regnar gör det  15 gr,
OCH  det var gubbar på innergården .. men vad dom gjorde där vet jag inte
BILEN åkte när jag tittade ut
VAR ute på en kort cykeltur i går till COOP
MEN dom hade ingen almanacka så det blev en tur till ICA också
DÄR den fanns
Lotterna som jag vann var det vinst på .. bytte dom på Coop
FÖRST blev det 60:-  bytte  .. då blev det 30:- då tog jag med den till ICA
 där bytte jag den mot deras LOTTO-bolag .. brukar köpa det nån gång
SÅ få se på lördag om den ger lika bra tur som trissen gjorde
HOPPAS kan man ju göra
DET blev några ljus på Coop .. men glömde köpa små AAA-batterier
till  det batteri-driva ljuset



HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Dricker och röker heller inte. Fint virkat päron

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ .. NU är det snart ett fruktfat .. 3 äpplen har jag virkat
      i olika storlekar

      Radera