onsdag 3 augusti 2016

Garner i massor

DET har jag fått
MEN inte alla nu  .. tidigare i olika omgångar .. köpt en del innan jag fick från 
KATTHEMMET   dit dom flesta av kattmössen går
7 kg  .. 5 kg  .. så mera garn .. men kommer inte ihåg hur mycket just nu
Garner finns det 
OCH för tillfället rensar jag upp i min lilla burk  .. där det finns små udda nystan 
SOM  det blir en del av  .. så mössen på bilden .. är virkade av lite hopplockade garner
och när trådarna är för tunna då tar jag två  .. då blir det melerade möss
två hyllor i garderoben i hallen är det bara garnen i
så i den andra garderoben i sovrummet .. en banankartong och en gammal drickaback 
DET  är bara att  spara saker ibland
Backarna är kvar sedan tiden i ZOOBUTIKEN ..det hade sambon sparat och använde när
han var på lite olika utställningar .. bra att packa i och stapla
50 + 120  kattmöss är virkade i en liten back och i min lagerlåda
 SÅ en skokartong i  hallen med lite udda garn .. som är svåra att använda till 
kattmössen .. tar några varv då och då  bara
två skokartonger  + en liten back i skåpet under där mina fiskar är
Det är bomullsgarn som är lite hårt att virka med .. men gör det då och då
virkar 10-20 st   sedan har jag skoskav på fingrarna  .. nästan ..
så det blir bara då och då ..
DET blev en udda liten rosa mus i går kväll 
 
Måste vädra kroppen  .. det gör jag på min fina balkong 
 där står jag stunder när det är fint ..
Lite flera kattmöss av plocka-i-hop-lite-av-varje-av-garner
två trådar = melerat ..  blir det då .. när det är för tunna trådar
DÄR är min virk-plats  Korgen målade jag till min mamma för många år sedan
DEN kom åter när hon vara borta .. lilla mamma som blev nästan 90 år 
två år sedan snart nu  .. 
DÄR är lite smånystan .. men nu är det mesta uppvirkat
MÅSTE rensa ur dessa smånystan som blir  .. tar  det lite då och då
NÄR denna lilla plastask blir för full ..
BRA att sortera lite ..   för att det inte till slut ska bara bli små udda nystan
 
 TOG EN  RENSA LUFTEN PROMENAD i går em
JAG var lite ur gängorna  .. Men senare kom ett telefonsamtal 
Så då blev allt bra  .. och ordningen återställd
Fint utanför en villa
Fick några fjärilar på kort  .. men det var lite svårt fotoavstånd
DÄR var det massor av fjärilar .. MEN se där gick inte jag ner i det höga gräset
FÖR jag är ORMRÄDD  
Tistlar i massor och fjärilar flera olika sorter
ofta satt dom två o två .. men svårfotat.. för det blåste som bara den
Den var fin utanför en villa
 
Så gick jag en TVÄRS-ÖVERS-VÄG och kom ner på mitt område
KOM förbi  vår SNACK-BÄNK  .. tomt där då  .. men jag var lite senare än vanligt
En humla blev förevigad
 NÄSTAN HEMMA
BLÄ så fula bladen är nu  .. sånt var det på min balkong
 i söndags .. så det blev rensning där då
 
HEJ SVEJS för i dag
 

2 kommentarer:

  1. Underbart med alla garnerna....älskar blandade färger. Ler åt Dina uttryck: skoskav på fingrarna och vädra kroppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margareta Endahl3 augusti 2016 kl. 20:53

      HEJ TINA .. Kul att se dig här igen ..saknade dig .. ett tag
      JA skoskav ..det är ett uttryck .. ett barn sa så en gång .. läste det någonstans.. men kommer inte riktigt ihåg var
      MEN just det där med SKOSKAV när man fått ont .. fastnade i minnet
      KLART man ska vädra kroppen .. man kan ju vädra kläderna ..
      SKOJ SKOJ .. Man lär sig mycket av barn .. många konstiga uttryck kommer från mina egna och barnbarnen .. JA Virka är ju bara såååååååååå roligt.. så kul när det kommer in lite .. det går ut många kattmöss

      Radera