onsdag 10 april 2013

10 april



 EN SKRATTMÅS .. .. som jag trodde det var en tärna..
Men det var väl för att jag såg den underifrån  ..
NU har  jag kollat på nätet.. hittade bättre bilder att kolla på..
så nu vet jag ..

MEN hålla rätt på alla dessa måsar är inte lätt ..


HÄR ÄR EN ENSAM MÅS 



SKRATTMÅS gånger fyra
på en lyktstolpe ..
















Så till dagens "äventyr"



I väntan på att det skulle bli dags att gå in till tandläkaren..
tog jag en kort å-promenad .. utanför där.. 
DÄR var den Vita anden framme i dag .. TAGET lite uppifrån ..
då det är  nästan 2 meter ner till ån . just där ..

SÅ in till  "tandis"  .. 



Fint kakel inne på toan



OCH ett akvarium i väntrummet.. inbyggt i väggen ..
men svårt att ta bra bilder där.. det blir speglingar av mig ..



Väntrummet .. en del av det ..



DÄR ska jag sitta ....



Utsikten är det inget fel på .. Ån med hamnen i sikte ..



PÅ hemvägen blev jag lite jagad av gatusoparen ..
NJA.. det var nog bara jag som inbillade mig..
men han kom efter en bit innan han vände ..
UTANFÖR kyrkan var detta sopandet ..  
SÅ nu är GATUSOPARNA PÅ G.. 



ÅN. med Tovastugan på andra sidan och en and som flyger lågt ..

DET är snet utanför hos tandläkaren ..
  FÖR nu .. HEJ SVEJS

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är olika.. Växten har jag nåt liknande hemma.. som jag tog skott av från min dotter en gång för länge sedan .. MÅ SÅ GOTT

      Radera
  3. Hoppas det gick bra hos tandläkaren,,,,

    Fina måsbilder,,,

    ♥Kram och ha det så bra,,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN ,, JO då,, bättre än väntat.. men 1000:- fattigare.. Det är väl mindre bra.. men bara bita i det sra äpplet.. men så sk jag åter och skrapa tandsten.. få se hur det går.. den 22 ska jag dit..a

      Radera