fredag 12 april 2013

12 april

Lite blandat  blir det i dag ..


I  går var jag med min namne  och handlade.. FÖRT så var jag en kort sväng på stan.. så till Kyrkan PÅ Qigong ,, tiden är 12,12 .. varför just den tiden vet jag inte.. men då börjar det ..
i går var vi 9 st ..



EN fin IKON på en ställning .. i kyrkan ..



UTANFÖR kyrkan satt två duvor .. RINGDUVAN har anlänt   .. 
MEN oj så kuriga dom var ... bild bara på den ena ..
SÅ HEM åt lite lunch ..
SEDAN blev det två MARGARETOR som for iväg med hennes  bil ..
FÖRTS till BLOMSTERLANDET   där jag skulle handla blomjord ..



HÄR ÄR dom uppburna ligger på hallbänken ..  tre trappor utan hiss ..
DÅ är spännbanden bra .. sätter det runt säcken .. bär en i varje hand..
lättare än att bära i famnen .. för det har jag väldigt svårt att göra ..

DETTA går toppenbra ..  ALLA SÄTT ÄR BRA UTOM DE DÅLIGA ..

Efter det blev det Willys .. där vi båda handlade lite mat och annat ..
HON skulle ha toapapper som var bra pris på .. jag köpte det också ..



DETTA handlade jag  .. lite måste-ha-saker .. och fikabröd ..
för att må bra .. är väl också ett litet måste ..
NJA.. äter inte det så ofta ..
tar då en knäckemacka i stället .. om jag är själv..



Jag köpte makrill ..  DÅ sa min namne..  TA vilket bröd du vill .. ha på fisken ..
så några ostskivor .. in i mikron .. det är väldigt gott sa hon ..
Så jag provade det ..
TOPPEN GOTT var det .. MUMS ... BRA tips ..
KUL att testa nya saker ..



Pysslat lite på balkongen .. då och då .. JAG måste ta lite i taget ..
här är blomstertrappan på plats nu .. Bara resten kvar.. sopas lite ..
sedan ska mattan på .. har en tvåfärgad plastmatta .. likadan i hallen ..
För jag gillar den .. vändbar .. lite mörkare på ena sidan ..

NU SKA JAG SLÅSS MED DAMMSUGAREN  inte mitt bästa arbete ..


men det måste göras  ..                      

 HEJ SVEJS 
Vi ses en annan gång .. det får räcka för nu

2 kommentarer:

  1. Dags att plantera ser jag. Hoppas att snön håller sig borta då...
    Ha en trevlig helg!
    /SA

    SvaraRadera
  2. JA,, nu vill jag ha vår.. Lite snöfläckar finns kvar.. så en massa smutsiga drivor.. MÅ SÅ GOTT ....

    SvaraRadera