lördag 6 april 2013

6 april



JAG TROR

ATT VÅREN är nära ...

FÖR i dag såg jag vårens första fjäril .. på husväggen ..

när jag var på väg åter från grannen och en fika där i dag igen ..


Lite snabba att ta bild på.. dom sitter ju inte still ..

Men man ser ju vad det  .. 


BULLAR .. nybakade hos grannen.. jag fick med en påse hem .. Tulpaner på fikabordet .. VÅR-MOLN.. och en två år gammal .. eller ung tös.. GRANNEN  som drygt tvååring .. då hemma i Tyskland . NU har hon bott i Sverige sedan i  mitten av 1940-talet.. Nu är denna dam  85 år..


Vårmoln .. och fikabordet .. så fjärilen igen .. på ett fönsterbräde.. 


Längtar tills han kommer åter.. Dessa bilder från förra året.. från min balkog är dom tagna .. Boet är i en ventil snett nedanför balkongen.. HAN har varit och hälsat på nu på förvåren några gånger och suttit på räcket..


Måsar tagna vid STORHUSKVARN förra året..

NU JAG ska se ett TV-PROGRAM som jag missade härom kvällen..

MOT ALLA ODDS .. Kl, är 13,25  det är kanal 1 som det går på ..

HEJ SVEJS .. vi ses igen ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar