tisdag 16 april 2013

16 april

REGN i dag



Trist men  jag har jobb inne att göra

I går tog jag en sen cykeltur .. sen..  det är en definiton som  kan vara lite si och så .. 
SENT för mig är tidig eftermiddag för andra ..
KL, 16,00 tog jag cykeln och for iväg till ett byggvaruhus .. 
Skulle ha en liten kort regel ..



DENNA .. den ska målas och sedan vara som stöd på balkongen ..
för när jag mätte mitt nya blombord .. växttrappan .. 


glömde  att vid golvet är det ett litet mellanrum ..
  
Svårt att se här .. men växttrappan lutar lite .. så regeln ska bli fot ..
eller vad man ska kalla det för ..

 NÄR jag åkte från varuhuset .. så såg jag  STRANDSKATOR ..
vid Svandammen .. det kallas så dammen som är nedanför Nyköpings Hus



Vackra fåglar i mitt tycke .. och då är det väl vår..
ÄVEN OM VÅREN ÄR SEG ..



DEN ena gick ner vid kanten som är där vid dammen ..



Så en mås på en lyktstolpe  .. också vid dammen ..

SÅ tog jag och GICK cykel hem .. ALLTSÅ gick mer än jag cyklade ..
DET finns ju så mycket att kolla på ..
Förut på dagen hade jag hämtat ett 5 kilo tungt paket ..
så spännande så ..
JAG visste vad det var .. GARNER från Katthemmet i Norrtälje ..
dom får in garner som jag ska virka kattmöss av .. nu hade det kommit in massor ..



FINT paket med fina snören .. NJA .. men vilket toppen handtag 
killen som postade det hade fixat till ..
så spännbanden som jag tog med hemmifrån ..
dom behövde jag inte använda ..



NU har jag börjat tömma ur påsarna .. så mycket fina garner ..



En av alla påsar ..



Nu är kartongen  full med garn ..  och en ensam liten socka låg där också ..



OCH ett fint snörnystan fick jag när jag lindat upp det fina handtaget .. 
det kan man göra mycket fint med.. dekorera nån blomkruka .. om man vill ..



Så här fina blir mina kattmöss .. med kattmynta i som katterna gillar ..
Dessa  är hos några katter nu.. skulle jag tro ..
var dom hamnade vet jag inte.. för i påskas ..
sände jag i väg fem olika paket till olkika katthem och några privatperoner också ..

I DAG har jag förutom data jobb lite dokument som ska göras .. 
ok det är datajobb  det också .. JAg hjälper en tjej att gör visitkort .. mm ..
Kul med lite att gör ibland ..



Längtar till när äppelträden ska blomma .



SEDAN  till hösten när dom blir ätmogna ..
HA NU EN BRA DAG .. Här regnar det i dag .

DAGENS CITAT: Halm i skorna , kärlek i hjärtat sticker ut överallt.

2 kommentarer:

  1. Ja de där garnerna virkar väl du upp på ett par dar ;)..Härliga bilder ! Längtar till den årstiden som kommer snart . Kram

    SvaraRadera
  2. JAG längtar också till våren och sommaren .. DET tar nog ett tag innan dessa garner tar slut.. MÅ SÅ GOTT .. Hälsa lilla mamma när ni ses.. Hon fick lite bilder av mig för nån dryg vecka sedan ..♥

    SvaraRadera