lördag 27 april 2013

27 april

HÄLSOMÄSSA


VID PAUL JUNGS HAGE i dag
 
Jag tog bussen .. för att åka till detta område som ligger vid utfarten mot Stockholmshållet ..
men ändå åt andra hållet.. .. det där lät väl konstigt.. Men det blir så .. FÖR man åker mot Stockholm .. men svänger av innåt detta område .. då blir det så .. Konstigt att förklara ..
Vi tar det  som jag skulle berätta om  istället..

JAG tog bussen hemifrån .. får gå ett kvarter .. ungefär .. DET tar 15 minuter med alla kringliga vägar som bussen ska åka..   Så när jag nästan är där .. MITT för COOP FORUM .. som ligger där till vänster vid vägen vi är på ...
DÅ.. just då .. får jag se .. JO  ZEPPERLINAREN PEGASUS .. den som jag var uppe på Kråkberget för en vecka sedan för att kolla på .. Då missade jag den ..  men i dag ..
Hade inte en tanke på att få se den .. visste enligt vår tidning att den var i GNESTA .. några mil åt Stockholmshållet till  .. där den skulle mäta i atmosfären ..

ALLTSÅ där genom bussfönstret .. över topparna i detta villaområde som är till höger kommer den farande .. fick ett dåligt kort .. så kommer vi fram i rondellen .. där bussen ska svänga .. då får jag några kort på den ..  nu ska bussen snart stanna .. det är en skog ivägen så nu ser jag den inte ..  Så får jag syn på den igen .. nu stannar bussen -.. och jag får ett par bra kort innan den försvinner bakom DET stora köpcentrat ..


Förtsa kortet blev disigt .. hant inte zooma in . 
satt i bussen när jag fick syn på skeppet ....

 

SYNS att bussens rutor är smutsiga .. men där är skeppet  igen 


OJ ..  där är hon igen .. nu stannar snart bussen ..


Där bakom träden kommer hon ..


  NU är hon rakt över köpcentrat  ..  stor och grann är denna farkost


SÅ försvinner hon bakom taket .. så är hon borta nästan lika fort som hon dök upp ..
MEN vilken syn att få se den så nära .. BARA parkeringen mellan mig och detta gigantiska fartyg.. eller skepp .. eller flygmaskin .. ja vad ska man kalla det för ..
 LUTFARKOST ..  det är ju ett LUFTSKEPP ..

Så tar jag lite kort utanför köpcentrat .. några barn ska rida på en ponny ..


NU börjar det regna lite grann .. så går jag in i detta stora hus.. med .. ja hur många butiker .. vet inte riktigt.. CITY GROSS har en stor del av detta .. Arken Zoo. en butik med  allt som nästan alla tama djur behöver .. fiskar av olika slag .. och en veterinärklinik .. nyligen öppnad.. finns i anslutning till denna butik ..

Där fick barnen fiska godispåsar .


Så går jag runt  och kollar dom olika utställarna .. två varv .. sedan till CITY GROSS  klart jag handlade lite där .. två solcellslampor.. som nu sitter fint på balkongen .. 29.95 st..
DÅ träffade jag ett par som sålde lotter i ett stånd.. för en mororkrossförening..  GAMLA bekanta var det till mig.. trevligt   så vi pratade en stund  ..

Det var för denna monster skull jag tog denna  tripp i dag .. jag har fixat en massa infolappar åt henne ..


En del av hennes monter ..


Så från andra hållet .. NU hade jag gått runt ett varv till .. nu var jag trött ..
så jag går ut .. bussen åter om 20 minuter  ..


Några tussilaga i en slänt vid busskuren ..


En del av köpcentrat .. i den delen av huset var mässan ..
i några tomma lokaler som inte blivit uthyrda .. ..

BLÅSTE en del  .. det ser man på flaggan ..




Skulle ju visa kaninerna .. den var på väg in i sitt huset ..
Så söta små ungar.. tre var dom .. kanske 8 veckor skulle jag tro ..
NU ville jag hem .. väntade på bussen en stund ..















Några tussilago vid busskuren

DEN kom.. stannde på nästan alla ställen där det var stopp ..
det var mest folk som skulle på .. ungdomar som skulle på stan kan jag tro ..
STOPP i Brandkärr. där var det vitsippor i en backe ..




DENNA kaja var bakom busskuren  där jag gick av ..
UTANFÖR försäkringskassans kontor .. där stannar bussen .. så ett kvarter lite drygt så är jag hemma .. då var klockan  13,00 nästan .. jag åkte hemifrån kl, 11.07..  Så nu fick det vara bra för i dag  med äventyr..

TRÖTT och HUNGRIG.. så efter en stund blev det Stekt fisk och pomefrites .. och en annan rotfruktsröra .. allt från frysen .. men det var fort färdigt ..  Innan dess hade jag monterat mina solcellslampor.. men inget kort på dom nu..

HEJ SVEJS..  från en trött person ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar