måndag 22 april 2013

22 april


Molnig måndag


MEN bara ute

Lite trist är det .. vännen kom inte hem till helgen .. så vi pratade i telefonen en stund ..
det går .. men inte samma sak ..
I går var jag en sväng uppe på KRÅKBERGET.. ett utkiksberg mitt i stan ..
DET är och kommer att vara denna vecka EN ZEPPELINARE på SKAVSTA flygplats..
bara en knapp mil utanför stan .. forksningssyfte ..


VY över stan bort mot ROSVALLA och  MEN nu undrar jag är det Silobygget eller det ena av dom två 16 våningars höghusen som syns ..
DET är höghusen som syns .. men i denna vinkel ser det ut som ett hus .. men det är två ..

DET var detta skepp jag ville se .. därför gick jag upp på utkiksberget i går .. VÄNTADE .. och det var fler än jag som tänkt samma tanke .. men se det hade landat ungefär den tiden jag gick ..  Läste jag i SN .. när jag kom åter .. där jag lånade denna bild .. så det landade lite före beräknad tid .. MEN det hade med vädret att göra .. så det flög väl lite fortare än tänkt med hjälp av vindarna ..
En trevlig promenad blev det ändå ..

ÅT ena hållet är det massor av villor

Åt andra hållet ÅN med det ännu gråa  runt omkring ..
INGA löv syns än på träden ..



Vattentornet syns väldigt nära härifrån ..

Flera flygplan såg jag under den dryga halvtimmen som jag var där uppe på kullen .. så lite flygande saker  såg jag .. fåglar såg jag också några .. men på lite för långt avstånd .. dom små .. dom är svåra att fota ..

EN TALGOXE såg jag .. det var på vägen dit .. stannade vid sopstationen .. denna sitter väldigt högt uppe i ett träd .. men sjunga det kunde den ..

NU är blomtrappan på plats .. listen målad .. som ligger där i kanten .. så hyllan kom rakt ..
NU ska det bara bli varmare så jag kan plantera lite ..

ÄN är det inte vinter.. men det kommer säkert en igen ..
PÅTAR en halsduk .. fick så mycket garn .. så detta blev början på några halsdukar .. 

Lite trådar ska fästas .. men nu är den klar .. till salu är den .. eller att den kommer att skänkas till katthemmet .. så dom kan sälja den på sitt loppis .. GARNERNA kommer ju därifrån .. så lite annat än kattmöss kan dom väl få åter .. Att ta kort på sig själv var inte så lätt ..
JA ja.. så är det .. pyssel finns av olika slag .. Håller på att skära VISITKORT .. 300 till en tjej som har en praktik där hon gör hälsokontroller och ger massage   mm .. NU ska hon på en mässa den 27 och behövde lite papper och visitkort.. Jag har hjälpt henne med det förut .. 

DENNA bild av måsarna gillar jag .. på rad sitter dom  ..
DENNA bild har jag som omslagsbild på facebook just nu ..

HA EN BRA DAG NU ALLA VÄNNER


DAGENS CITAT:

Ingen har så stort hus att han inte behöver en god granne

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera