fredag 26 april 2013

26 april .. minnen

OCH mulet är det ...

Rubriken  MINNEN den bara kom så där utan vidare 
Visste inte vad jag skulle skriva om .. skulle bara kolla lite .. vad som fanns på min sida
DÅ kom ett minne upp .. men det  är bara mitt ....
Det kommer lite minnen längre ner på sidan


  I går plockade jag bland lite papper.. RENSADE lite på skrivbordet ..  Då fann jag en almanacka.. en liten som jag fått med nån tidning för två år sedan .. rev ur och scannade några olika citat som var i den .. med lite bilder till .. 8 stycken var det .. tar en och visar nu.. dom andra tar jag lite då och då ..











DETTA citat är från någon tidning .. fotar av  trevliga citat ..




TÄNKVÄRT  är också fotat från nån tidning ..

DENNA bilden är tagen den 8-6-2005 då det ännu var frid och fröjd i mitt liv
Kan väl säga att mitt liv i dag är bra .. men visst jag saknar campinglivet som fick ett snabbt slut i september 2006 när min kära sambo gick bort hastigt .. i ett pullsåderbråck ..

Jag har rensat bland alla bildmapapr och lagt över dom på USB-minnen
Då kollade jag en del bilder .. Då kom det många minnen

BILDEN är från campingen  ... ett vildäppelträd ..
MÅNGA härliga minnen därifrån ..
ETT 26 år långt trevligt liv sopar man inte bara bort i ett andetag ..
det tar många år innan det blir bra .. eller det kanske aldrig blir bra 

JAG har det bra .. har träffat en ny vän .. men vi ses lite för sällan ..
Han är mycket i en annan stad  . 6 - 8 mil härifrån ..
Ibland är han i Norrköping men för det mesta i Finnspång.. hos sin dotter och hennes barn ..
När vi ses så är det bra .. vi tar promenader .. och äter eller fikar tllsammans ..
OCH minnen finns det tillsammans med honom .. även om dom är få ..
FÖR det är 50 år sedan vi sågs innan vi träffades för snart ett år sedan
VI VAR ungdomsvänner .. när jag arbetade som barnflicka  Då
 KONSTIGT ibland vilka vägar livet kan ta ..
Man tar en promenad .. stöter på en person .. så blir man vänner för livet
ELLER lite mer än vänner är vi .. även om vi ses bara ibland ..


Jag från min ungdoms dagar

Minnen minnen .. dom dyker upp ibland

Minnen kommer .. minnen går
Livet kommer  .. livet går
Allt är inte som det var
Men mina minnen finns kvar
Minnen kommer ..  minnen går
Många minnen finns kvar
Mina minnen dom jag spar
I hjärtat mitt finns många minnen kvar
Barn .. vänner .. många som jag känner 
En del borta är
Men i mitt minne finns dom kvar

VAR RÄDDA OM VARANDRA ..
MAN VET VAD MAN HAR .. men inte vad man får

KRAMA OM VARANDRA ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar