lördag 20 april 2013

20 APRIL

HEJSAN


Lite låg har jag varit


Ingen större fara .. men det blev en cykelvurpa i torsdag .. ONT .. men det kunde vara värre .. Brukar inte cykla innan allt grus är borta .. men inte i torsdag.. det fanns grus kvar där jag var.. husen där .. deras framsida
 ligger i skugga.. så det var ju inte sopat där.. dit gick det bra .. då regnade det lite .. men hem .. regnhatten höll på att blåsa av mig.. så just som jag skulle stanna .. kom en regäl vindpust .. så jag och cykeln kanade lite .. slog låret i asfaltkanten.. sedan landade jag i en geggig gräsmatta .. så det blev tvätt av allt när jag kom hem
MEN vad dum man känner sig när man ligger där på marken .. kom en äldre dam .. och frågade hur det gick ,, det gick ganska bra ..


SÅ här ser låret ut i dag .. inte så ont  .. men det svider en del ..
Hem kom jag utan bekymmer..
DAGEN då  .. var jag på studiecirkel .. Det regnade på ditvägen ..
så ULLA där vi var .. hon tog min hatt ..


OCH hängde den på duch-handtaget  .. Tills det blev dags att åka hem ..
DÅ sken solen .. men oj vad det blåste .. det var det som orsakede mitt fall ..


VI fick en väldigt god smörgåstårta .. som var från ICA MAXI..


MIN bit som jag tog till fikat .. Så lästes det om Bohuslän ..
 innan det var dags att åka hem .. DÅ sa jag .. skönt att solen är framme ..
Men blåsten räknade jag inte med då ..


ULLA har massor av SANKT PAULOR i sina fönster ..
här en av dessa som nästan alla blommade .. vitblåa eller rosa har hon många ..


I går var HERR  och FRU  ringduva och hälsade på vid grannes balkong..
det är en balkong emellan min och den som duvorna är på ..


DEN ena sitter på ledningen till gatlyktan som går rakt över gatan mellan husen ..
Men fy vilka dåliga bilder det blev.. lite i längsta laget för min kamera ..


Här är dom båda två ..
 DET var det .. dagens väder är soligt och blåsigt.. FÅ se om det blir nån promenad ..  
DAGENS CITAT:
När musen skrattar åt katten .. finns det ett hål i närheten
DAGENS NAMN: Amalia och Amelie

HEJ SVEJS go vänner  ..


MOLN över Brandkärr .. när jag vurpade med cykeln ..

6 kommentarer:

  1. Aj aj,,,,inte kul med vurpan. Hoppas inte du har allt för ont,,,kram och hoppas du haft en bra dag i alla fall,,,,

    SvaraRadera
  2. HEJSAN .. VURPAN.. det känns lite i låret.. men kunde ha varit värre.. Ingen större fara med andra ord.. Dagen har varit bra.. TAGIT dagen som den kommit.. var på ett utkiksberg mitt i stan .. ser en del av det från min balkong.. trodde jag skulle få se en zeppelinare.. men den hade landat på SKAVSTA .. lite i förtid.. så jag fick bara se den på bild i våran tidning .. www.sn.se där var den .. MEn på riktigt kom det bara några vanliga flygplan.. få se om jag hinner lägga in lite bilder från den promenaden i morgon.. har lite annat att pyssla med. denna vecka..
    KRAMISAR till dig och alla andra..

    SvaraRadera
  3. Det där ser svidigt ut. Hoppas det går över fort.
    Det ser gott ut det du har och fina bilder på fåglar och blommor och moln.

    Hopps din helg varit bra trots till knä.

    kram

    SvaraRadera
  4. DET sved en del första dagarna.. nu känns det bara när jag ska ligga på den sidan.. eller kommer emot det på annat sätt .. Tårtan var god.. fåglarna.. ibland blir det bra. ibland mindre bra,.. HA DET SÅ GOTT.. molnigt i dag .. 6 grader kl, 8,00..

    SvaraRadera
  5. Hej. Oj, det där ser inte skönt ut. Cyklade oxå omkull en gång för några år sedan, då bröt jag lillfingret. Måste bara säga att det var inte helt fel. Fick en riktigt lång ledighet den sommaren. Nu hade det kunna gått värre förstås. Men ska man nu bryta nåt så är ett lillfinger att rekommendera. Hoppas att det känns bättre nu efter helgen. Ha det så gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera