torsdag 18 april 2013

18 april

Känns bra


Bortsett från att det regnar

Fy attan vilket trist väder.. balkongen är dyblöt..
för det blåste så mycket i går em att jag fick veva in MARKISEN ..
för det hjälpte inte att ha spännbanden .


DET hjälpte killen som satt upp den med att montera en ögla  i skenan. som löper där.. så ner runt balkongräcket ..  en på varje sida .. Så det är bara vid storm som jag vevar in markisen..  det har fungerat i snart 6 år .. och på vintern förståss .. VEVAR jag in markisen ..  FÖR den tål inte tyngden av snön .. Men jag har inte plantera än .. kallt .. men det vänder nu ..  så det ska ske.. den näsrmaste tiden .. få se vad jag hittar på.. Krasse och luktårtor är förgrodda på köksbordet. en del är uppe nu..


Tigerkakan blev god..


Min rosa-lila-vita Sankt Paula blommar nu ..


Även den andra rosalila .. och en till som blommar har jag ..


REGNET gör himlen grå i dag ..


Lite rörigt .. sedan i går .. en del har jag plockat undan..
alla tom- kartonger som blev efter mjölk och tomatsås ..


NU är det diskat.. det som inte är i maskinen .. rent och snyggt blev det..


DÄR ska pannorna in i ugnen .. i smörasken är det kakor.. några få .. var i frysen  som jag tog fram .. rensade och plockade om där.. så jag fick in 10 portioner lasagne.. MUMS var det.. bjöd grannen på det i går kväll ..
I DAG Ska jag cykla till studiecirkeln .. eller ta bussen .. om inte regnet ger sig till 2-tiden.. ska vara där kl, 3 .. eller kl, 15 .. samma tid ..


HEJ SVEJS GO VÄNNER ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar