måndag 11 november 2013

GOD FÖRMIDDAG



ÄR väl bäst att säga

För alla .. nästan  .. är väl vakna mycket tidigare än vad jag är ..
I dag var det fint väder  .. passar mig   .. för jag ska gå på två trista besök i dag  ..
FÖRST TANDLÄKAREN .. jag H A T A R detta ...
Så tar det nästan 40 minuter att gå dit  .. nu sedan jag flyttat  ..
Men jag trivs här .. så det kan jag ta ..
DET andra  TRISTA är FONUS .. BESTÄLLA  till CANCERFONDEN .. 
till en begravning  .. inte alls kul .. den andra också på 1 månad.. så det känns dubbelt ..
MEN det finns en del glädjeämnen i vardagen också ..
I GÅR VAR JAG PÅ FIKA .. FÖDELSEDAGSFIKA ..


DÄR jag var .. HON visade bebiskläder som hon sydde i en skola som hon gick i då .. 1957 .. kläderna var söta ..  DET som var det lustigaste var att hon hade sytt BLÖJBYXOR .. som man stoppade cellstoff i sedan ..Klänning .. bahytt och dubbelt upp med små söta byxor ..
DET var andra tider då .. Blomman var i en bukett hon hade fått ..



DAGENS MORGON HIMMEL .. både fram och baksidan  .. SÅ min fina Ormbunke innanför balkongdörren  .. där har min solcellsfjäril fått flytta in över vintern  .. FÅGELBILDEN  .. var utanför där jag var på kalas i går.. DET flög över massor.. står i fönstret 5 våningar upp ..


Alldelses fullt var det ..

NÄR jag gick hem satt det ett helt gäng uppradade på hustaket ..



SÅ håller jag på att VIRKA JULGRISAR till mina katthem ..


DET blev ett par polkagrisar ..

JA HA då får det räcka för i dag .. NU är det snart dags att göra sig i ordning för DAGENS TRISTA äventyr ..
MEN värre saker finns .. men ändå jobbigt ..
MEN jag vet såna som mår sämre än vad jag gör..

DET värsta är betalningen ..

HEJ SVEJS..

DAGENS ORD PÅ VÄGEN:

4 kommentarer:

  1. Julgrisarna var ju roliga :)

    SvaraRadera
  2. Roligare kan man ju ha, men det är ju sådant som händet tyvärr.
    Fina bilder,du har. Så där mycket fåglar är det i Farsta dit jag åker ibland både i luten och på taken. Men där är det duvor.
    Det ensamma lövet, så fint. Så ser det på körsbärsträdet utanför mitt fönster också nu.
    Tack för din kommentar. Ja den var närgången men så välkommen.

    Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera
  3. JA du .. tandläkaren .. Det värsta är priset.. trots allt..
    DET ensamma lövet .. det blev bara ett sånt där kort helt apropå .
    Men trevligt blev det..
    FY ATTAN vad det regnar i dag .. JAG hade tur med vädret i går.. När jag var till TANDLÄKAREN ..

    SvaraRadera