torsdag 21 november 2013

Mulen torsdag


 MULEN TORSDAG    ..  BÅDE UTE OCH INNE    ..  

FY attan vilket väder

Åter en dålig väder.. i går var det väldigt dimmit .. i dag regn


DAGENS bild på min födelsedag-AMARYLLIS

I går STOPPADE jag blandat 100 möss ö grisar ..
 sedan sydde jag ihop alla.. oj .. det var lite småtufft för min kropp ..

Lådan med alla ostoppade små djur..  Stoppningen ska börja ..
Två + två är klara .. PÅ fotpallen .. klara möss i påsen .. 30 grisar som ska stoppas .. 
NU ligger alla i väntan på att komma ner i kuverten .. sedan i väg till tre olika håll ..
Tidiga JULKLAPPAR till katterna ..
men då kan dom sälja innan jul  så andra katter också får en julklapp ..

I DAG ska jag gå  .........

.........        HIT   ...........  till nästa dörr och äta LUNCH .. ska bli trevligt  .. 

DÅ gör det inte så mycket att det regnar  .. bara förbi en port  .. sedan är jag där ..  ETT äldre par som bor där .. fick veta om henne genom en annan dam .. det är hennes svägesrka som bor där .. IBLAND blir det bekanta på omväger så att säga .. DEN andra damen bor nu i Mariefred ..
Bodde i Länna förut .. vi sågs lite då och då i min förening     SBU ..
DÅ oftast i MALMKÖPING  .. så vägarna går i kringelkrokar .. kan man väl säga .. 
HON och jag har setts i många år .. nästan 50 .. sedan jag började där i min ungdom ..
Inget bra kort på den damen ..

LETADE i går för att hitta några jag ska visa i dag på lunchen ..

JAG i det burriga håret .. 1985 på väg till LÖVÅNGER ..

PÅ NYKÖPINGS STATION .. 6 av  dessa personer finns inte kvar i livet .. ULLA hon med schaletten ..  hon leder våra studiecirklar ..
Barnen är stora nu och har egna barn ..


HÄR är jag och mina flickor  .. i VRENAS FOLKETS hus .. då var det SBU-s idrottstävling ..

Jag hade sytt våra kläder .. 1974 .. oj vad tiden går ..
MIN äldsta dotter fyller 50 år om ett år ..

IBLAND saknar jag denna tid på sitt sätt ..
FÖR nu är väldigt många av dessa personer som var med  då borta .. dom flesta av ålder..


HÄR är bara en person kvar i livet av dessa .. hon i blått .. vår cirkelledare .. 1985 är detta taget .. vi sitter i mitt vardagsrum .. det jag flyttade ifrån för tre månader sedan .. men soffan var borta sedan länge ..
JAG fyller 40 år då .. 1985  oj vad tiden går ..

TREVLIGT att leta bland gamla kort  .. jag gör det lite då och då ..


Här är ett  gammalt kort som jag gillar .. SOMMAR .. DJUR i en hage ..
det var då det ..
UNDRAR hur det blir nu .. DERAS morfar finns inte mer ..

DET är begravning där i morgon .. han gick bort alldeles för tidigt ..
70 år .. efter en lång tids sjukdom ..
Jag var skild från honom sedan drygt 30 år ..
JA DESSA  förändringar som blir på olika sätt ..

LIVET TAR SLUT .. det vet vi .. men ibland kommer det för tidigt ..

HEJ DÅ för i dag .. det är lite gråmulet här inombords nu ..

2 kommentarer:

  1. Hej Margareta! Roligt att se bild på dej som ung med dina döttrar. Revis här vet du snart får jag öppna paketet från dej, för se det är i dag jag fyller år. Och oj vad jag hoppas att det är såna där möss du gör i detta. Spännande, spännande. Kram Revis och Anita

    SvaraRadera
  2. JA REVIS.... GRATTIS på din dag i dag .. NU får du öppna ditt paket ..

    SvaraRadera