lördag 9 november 2013

Lördag disigt

 





DISIGT vart man än tittar i dag .. 5 grader


Utanför köksfönstret .. då vid 9,15 när jag nyss hade stigit upp ..
drog upp pesriennerna .. var det fullt av talgoxar .. som tydligen hade sin frukost där i trädet .. Men svårt med bilderna blev det ..  det var ganska många .. men  i nästa stund .. var alla borta ..
VAD ska man hitta på en sån här dag ..

DET blir nog till att virka KATT-GRISAR ..
för nu har jag kommit in i en period med JUL-GRISAR till katterna ..

EN lite röd en ..



Virkade två .. visade på Facebook .. så var en bekant här .. hon köpte båda två röda..
den gråa ville hon inte ha..
MIN dotter sa att JUL-GRISAR ska vara röda..
så nu är det röda JUL-KATT-GRISAR på gång ..  men det ska bli lite blandade färger..


Jag gillar den gråa ..


I går stog jag på balkongen en stund .. passade på när solen var framme och visade sig..
DÅ kom en skata och satte sig på en balkong snett under mig ..  ..


DAGENS TIDNING SN ..

SÅ hamnar den här .. innan det är dags att läsa den .. och i dag lördag lösa korsordet ..
MITT LÖRDAGSNÖJE..  förra veckan lämnade jag in det .. ingen vinnst .. men jag har fått en triss ett par gånger ..
I dag har jag två ord kvar .. gör lite annat .. sen kollar jag det .. då brukar jag ofta klara det .. annars tar jag datorn till hjälp .. då brukar det gå ..

VÄNNEN ringde i går .. han är kvar i Finnspång .. men kommer hem i veckan .. men vilken dag  .. det återstår att se .. ibland blir det tåget .. ibland får han åka med sonen som ska till Stockholm där han jobbar ibland ..  ..
En sån här trist dag är det skön att bara vara  .. vara inne .. göra det man får lust till  ..

NU ska det virka katt-grisar   .. dom måste ju få lite  JUL dom också ..

DAGENS CITAT: Morgondagen är den dag då den late har mest att göra

HEJ SVEJS .. 

5 kommentarer:

  1. Vi har varit hundvakter idag åt en hundvalp - nu är jag helt slut. ;)
    Ha en bra dag!
    /Lillasyster Lotta

    SvaraRadera
  2. HA ha,, ja det frestar på .. jag hade besök av en vuxen hund..i går.. undrar vem som var tröttas.. hon av alla nya dofter .. eller jag .. HON var i min nya lägenhet första gången .. MIN NAMNE var här .. vi fikade ..
    I dag är det Jäääättetrist väder.. jag virkar kattgrisar mellan allt annat ..
    MÅ SÅ GOTT ..
    KOLLAR din sida varje dag .. blir så imponerad av alla fina växtbilder..

    SvaraRadera
  3. Jul-grisar, katt-grisar eller kel-grisar =)

    SvaraRadera
  4. Jul-grisar, katt-grisar eller kel-grisar =)
    Kram Anita (dottern)

    SvaraRadera