tisdag 19 november 2013

TISDAG

MULEN TISDAG

Men ändå är det en bra dag nu ..

HELT bra är det inte .. för med FIBROMYALGI i kroppen mår man ALDRIG helt bra .. men så bra man kan .. Så en Stundande begravning .. på FREDAG gör att jag känner mig lite nere .. INTE trevligt med vänner som försvinner .. denna gång inom släkten .. MIN fd man.. som jag var gift med i 17 år och har två underbara flickor  tillsammans med.. Men tiderna förändras.. DET är 32 år sedan jag skilde mig.. VI har ändå umgåtts alla dessa år..  när man har barn även om dom är vuxna nu .. så träffas man på olika kalas.. OK inte alltid det är så .. MEN här har det varit så ..
I söndags var det kanonväder.. då vännen och jag gick ner på stan ..
SEDAN sågs vi på kvällen .. NU är han på väg till DALARNA i tio dagar ..
HJÄRT- Lungsjukas rehabgård där.. Så kan det vara ibland ..
Skönt med denna avkoppling där för honom .. med en dålig lunga..
FÖR ÖVRIGT mår han bra.. även om han inte kan göra några större ansträngningar ..
Men det är ju så för mig också med min FIBRO..

I GÅR MÅNDAG var det Studiecirkel .. då hemma  hos  BENGT
6 våningar upp bor han ..

Här är jag på hans balkong .. huset till vänster..  rakt framdär bor jag mitt på detta hus.. dessa hus svänger ju.. nästan halvrunda är dom .. våning två .. jag vill inte bo så där högt .. som han gör ..

VÄLDIGT god smörgåstårta fick vi .. MUMS så gott ..
så jag behövde inte göra någon kvällsmat i går..

I ett av hans rum fanns en uppstoppad fågel .. men vad är det ..
kommer inte på det.. glömde fråga ..  Kan det vara en duvhök montro ..

FRÅN andra sida  i hans lägenhet .. ser man min promenadväg till ICA .. men oj så grå och trist det ser ut i från detta håll .. 6 våningar upp  ..
MEN EN TREVLIG STUDIECIRKEL VAR DET .. men jag hade tänkt gå och handla efteråt .. men det duggregnade då .. på hemvägen .. så jag skyndade den korta biten hem ..
så jag får ta ICA-turen i dag ..

MIN fina AMARYLLIS .. växer och frodas.. Snart slår den ut .. färgen .. ja vad .. rosavit.. tror jag det blir.. Så den rosavita Sankt Paulan vid sidan där.. den köpte jag häromdagen .. Amaryllisen är en födelsedagspresent .. sedan  den 25 okt, men jag fyllde den 23..
JAg gillar amaryllisar .. så fina blommor..

Ska fortsätta virka lite kattmöss .. har 10 kvar .. så är denna julens omgång klar ..
sedan stoppas  ..  sen ska dom delas och sändas iväg ..
Nybro .. Halmstad och Nyköping ska få till sina katthem ..
Norrtälje har redan fått sin sändning .. Så denna omgång har jag virkat blandat grisar och möss .. nästan 200 ..

DET var dagens  Noteringar
HEJ SVEJS ..
VÄDRET kan vi väl glömma i dag .. för det är gråmulet ..

2 kommentarer:

  1. Det låter fint att man kan skiljas på ett bra sätt................

    SvaraRadera
  2. JA .. det är det.. MAn hör så mycket tråkigt ibland.. ..

    SvaraRadera