fredag 1 november 2013

FREDAG 1 November

Men det känns som lördag
OCH lördagens korsord kom i dag  ..
1 NOVEMBER i dag   ALLAHELGONS DAG i morgon
Då blir min MAMMA 89 år .. men bor så långt bort så jag kan inte åka dit.. DET får bli nästa år till 90-årsdagen .. får spara till det och hyra en bil då ..
VAR där förra året ..  sista året innan min bil gick sönder ..



Korsordet är nästan löst ..



I går fick jag en jättekartong med GARNER från Norrtälje katthem ..
7,½ kilo..
VÄNNEN och jag tog vägen genom skogen .. klockan var 16,13 när vi traskade åter.. tar bara  en ½ timme fram och åter .. Kortet blev lite mörkare än vad jag trodde det skulle bli .. för så mörk var det inte ..

Så i går kväll sorterade jag lite bland garnerna..
Hittade dessa söta barnvantar .. dom är stickade på två stickor.. så jag fick sy ihop dom .. söta fast dom är olika.. blir ju så  ibland .. när man tar ett flerfärgar garn .. får skänka dom till nåt
loppis här i närheten ..



lite sorterade garner..  NU blev det många nya färger att virka kattmöss av .. så trevligt så ..



Virkade dessa i förgår.. och stoppade dom .. måste ha några i burken .. om någon här vill köpa  ..
och en bekant köpte en som hon skulle ge bort..



VID 9-tiden .. en skata kom.. men den flög iväg lika fort .. men dagens himmel ser man ..



Fåglarna hade morgonputsning i den fina hängbjörken på innergården ..
fick bara med en .. ingen bra bild.. men det får duga .. motljus ..


DET var det .. blev lite moloken när jag läste dagens tidning.. Dödsannonsen på min ex-man var där i dag  ..  trots allt så känns det i själen när någon av vännerna försvinner.. och 52 år .. är lång tid ..

OCH jag känner med mina barn och barnbarn som förlorat en kär familjemedlem .. och hans sambo och hennes barn ..
MEN efter många år med sjukdom så var det ändå det bästa som hände..   men ändå .. bara 70 år.. det är för tidigt ..

SAMMA ålder som min Sambo var i då han gick bort..
Jag har varit ensam i drygt 7 år nu
Men livet har tagit en liten ändring .. träffade en gammal barndomsvän för 1½ år sedan som jag umgås med ..  bara det att han är så mycket i Finnspång hos sina barn .. och sitt 7-åriga barnbarn ..
För tillfället är han hemma .. men ändå inte för i dag är han vid  FLYGMUSEÈT vid SKAVSTA ..hjälper en vän där ..
 det gör han lite då och då  .. för det är mycket folk där som vill prova att flyga i den där flygsimulatorn som dom har där .. den har blivit väldigt poppis..

VI har haft ett par dagar som vi har rått om varandra ..
och han  kommer åter i kväll .. då ska jag fixa nåt gott att äta ..

JA TIDEN GÅR  ...   DET BLIR FÖRÄNDRINGAR  .. ofta lir det bra ..

HA DET SÅ BRA  ha en trevlig helg..

4 kommentarer:

  1. Tiden står aldrig still,,,näää det gör den inte...inte roligt att läsa dödsannonser,,,,,,,mycket att läsa och titta på som vanligt.

    Kram och hoppas du får en fin helg,,

    SvaraRadera
  2. TACK ULLA.. som sagt .. tiden den går oavsett vad vi vill..
    NYSS varit ute på en promenad till min fd granne.. kom fram lagom till regnet kom.. så en stund där.. så hem .. lite dugg fick jag på mig.. ändå en toppenskön promenad..

    SvaraRadera
  3. Tiden är ju till för att förändras sägs det. Men dödsannonser är aldrig roligt att se. Det är inte till det bättre.

    Men hoppas du ändock får en fin helg

    Kram

    SvaraRadera
  4. JA rätt skapligt har det varit .. ibland firar jag Helg på andra dagar .. då vännen kommer.. nu är han i Stockholm .. jag fick 7½ kilo garner i torsdag..som vi bar hem tillsammans.. som ska virkas kattmös av .. Nygamla garner som dom får in på katthemmet.. så får jag dom .. för jag virkar ju kattmöss till dom ..har sorterat upp det i olika färghögar .. Bra väder för det lite sol och mera dåligt väder.. i går var jag till min fd granne.. fick lite regn på mig.. men ändå en skön promenad då .. i dag har jag virkat nästan hela dagen .. och sorterat garn och lindat om.. NU är dagen nästan slut .. 19,10 .
    HA EN BRA kväll och söndag ..

    SvaraRadera