lördag 16 november 2013

Lördag



Blåsigt väder ..

Sol och moln .. 10 grader ..

Dagens första bild kl, 9,12 ..  vädret är som det är .. blåsigt ..

DENNA tog jag i går.. fick denna i present  den 25 okt. men fyllde ett par dagar tidigare .. Men färgen den får vi vänta med att se.. HON hade köpt den .. ingen visste vilken färg det var .. Spännande ..

13,55 var jag på väg till ICA genom skogsdungen .. Men oj så kladdig stigen är nu .. Stenar Grenar och löv.. det gäller att kolla var man sätter fötterna .. för annars lär man åka i backen  .. det är inte kul i detta geggiga ..

PÅ väg till ICA  .. fågelmatning är det där  ..

Kråkor .. skator  .. småfåglar  .. men dom små .. är svårt att få på bild .. i alla fall när dom större är i närheten ..

Undrar vad denna skata gör ..
Tog korten på väg till Ica .. för på hemvägen kanske dom inte var där .. och då visste jag att jag hade två tunga kassar att bära på ..
Så bäst att passa på .. mycket riktigt  .. inga fåglar där då ..

En tvärstig  på väg till Ica  . tvärgata säger man .. men nu var det en tvärstig..  den ser ju trevlig ut .. får testa den nån gång .. bara ta en promenad då .. utan att handla .. nån solig dag ..

DAGENS tidning .. bilagor är det flera ibland  ..

8 av dessa virkade jag i går .. 20 kvar innan  dom ska delas till 4 katthem .. det ska bli grisar .. Sedan ska dom stoppas .. sys ihop där bak .. så ner i vadderade kuvert .. innan dom kommer iväg .. nån gång i början av december .. SEDAN bara att börja på nytt .. det blir ju en påsk också ..

JAG köpte en ny eltandborste  tidigare i veckan ..  den som jag hade var för mjuk enligt tandhygenisten .. O jisses.. vilken skilnad.. VAD ska man göra .. jag får alltid mycket tandsten .. kanske beror det delvis på att den andra varit så mjuk .. den var batteridriven .. verkligen mera fart och hårdare är denna ..
 VAD ska ske i dag  .. virkning  . lite mat måste jag fixa  .. så fika ett par gånger  .. kanske .. Kanske att jag tar den där promenade i dag .. det blåser .. men solen är delvis framme ..
HEJ SVEJS ..

 

5 kommentarer:

  1. Fin promenad och fina bilder. Kram från Anette

    SvaraRadera
  2. Här var det helt vindstilla idag och sol, sol sol.12+. Så härligt nästan som vår i luften.
    Vilket kalas de fått fåglarna, när man ser alla gröna nät som varit runt talgbollarna. Syns på det ena att det blåser.

    Vacker ros du har också. Hoppas du fick en fin promenad trots blåsten.

    Kram

    SvaraRadera
  3. JA då .. det blåste inte bland träden .. skönt var det..
    I dag Söndag blev det en promenad med vännen.. ner på stan .. så en fika hos Karin.. så hem en ensam stilla promenad.. vännen kommer åter i kväll. MÅ SÅ GOTT

    SvaraRadera