lördag 30 november 2013

HEJSAN Lördag nu

I går blev det en bra dag 

FÖR NU kan jag vara här på hemsidan som man ska ..
FICK datorn rensad och uppdaterad..

HAR haft strul ett bra tag.. NU ÄR ALLT SOM DET SKA IGEN


MIN Bästa DATAKILLE BERT .. satt hemma hos sig över en timme .. och jobbade med min dator via en server .. TOG bort en del som inte var bra .. ändrade en del ..
Uppdaterade från 7-an till 9-an explorer ..
DELS hade jag fått in en sida som var en dålig sida  .. det kom fram en massa understrukna ord och konstiga krumelurer ..
TACK BERT för att det finns så trevliga datakunniga MÄN .. ..

NU kan jag använda rätt tangenter för att flytta  muspekaren och allt annat som ska flyttas .. och ändra fel .. för skriver fel det gör jag lite för ofta .. tycker jag ..

ÄNTLIGEN fungerar allt som det ska ..

BARA ETT FEL .. skulle ha ringt tidigare till BERT

SÅ till dagens kalla väder .. -4.1 klockan 9 i morse  .. men nu några timmar senar +4 grader ..

I morgon är det 1 ADVENT  .. jag har satt upp mina stjärnor .. har dessa stående på fot ..
DET är det bästa som finns .. att slippa klättra med sladdar över gardinstäånger mm ..


I går stickade jag ett par tofflor  ..  dessa ska sys ihop .. dom ska jag sälja till en granne  .. om dom passar  . hon ville ha ett par .. ska gör ett par till .. för jag tänkte inte på att fråga om storleken  ..
Har ett par ½-färdiga i rödvitt  ..  en storlek mindre .. men dessa är ganska så töjbara ..
tre storlekar i en och samma ...... SITTER bra på foten ..
NU är JULGRANEN tänd på innergården .. BARA ett fel .. nej då .. det blir så ..
JAG har en BJÖRK mitt för den  .. när jag är på balkongen .. men den syns bra ändå ..
SENARE i går kväll fick jag se en till gran längst bort på gården .. Men det var för långt i mörkret att ta kort på den ..
SKULLE ha varit på stan i dag .. men för kallt .. och ont i min FIBROMYALGI-KROPP ..

MEN JULMARKNADEN  den klarar jag mig utan  .. MEN lite kul kan det vara .. 
OCH jag vet .. jag får ont efteråt ..  av att gå runt på stan bland folket .. när det är kallt är det värre än sommar-marknader ..

OJ vad kul det var att skriva i dag .. allt fungerar som det ska .. UTAN att använda pilarna ..
NU bara sätta markören där jag vill  .. så ändra det som ska ändras..

 

DATASTRULET är över

HEJ SVEJS
SOL och moln ute  .. och inne är det sol nu  ..

                                     I morgon är det 1 advent .. då vi det första ljuset tänt






2 kommentarer: