onsdag 13 november 2013

Onsdag 13 nov ..

SOL i DAG  ..  REGN i GÅR 
VÄDRET VARIERAR  
 
LIKSOM mitt humör  .. det följer lite  vädrets trista dagar ..
men för det mesta så är det ok ..  humöret alltså ..

I måndags var det den där trista TANDHYGENISTEN .. 1 timme .. inte kul alls ..
men det värsta var ändå priset ..

PÅ vägen dit så blev jag vittne till ett riktigt ANDSLAGSMÅL ..
oj säger jag bara .. vad det rök fjädrar..


JA så dom kan .. sedan lommade en lite sårad hane iväg..


Ja dessa fåglar .. dom kan slåss .. oj oj..  så ledsen han såg ut ..
OCH jag var där och bevittnade det hela .. Men ingen ide att polisanmäla detta slagsmål.. 



HÄR vid ån väntade jag en kort stund .. innan jag gick in till tandläkarens väntrum ..  NYKÖPINGS  hus från vattenytan .. spegelbilden gillar jag ..
JAG har fin utsikt när jag sitter där och pinas.. men ingen bild därifrån ..


TOG denna bild innan jag gick in .. men innifrån ser man lite annat ..
men nästan detta.. .. därimot ser man den ombyggda silon ..genom träden


Undrar hur många lägenheter det rymmer.. där jobbade jag runt 1975 och tog emot spannmål som bönderna kom in med.. som skulle torkas..

DETTA tog jag utifrån.. gick tio minuter och kollade innan jag gick in ..



I väntrummet finns ett akvarium .. rogivande att titta på ..



DENNA and var på en mur.. där det var växter.. men nu var det lite vintervila där..
DET är mittemot .. Nyköpings hus  .. är på andra sidan  .. tog den vägen hemåt..


HÄR vid den så kallade Fiskbron vid sidan av gamla bryggeriet ..
var det lågvatten nu .. oj. oj vad måsar jag har fotat där .. när jag bodde mitt i stan ..

JAg traskade vidare.. sedan tog jag vägen förbi Apoteket .. tänkte ta bussen hem .. men ångrade mig.. det var ju så fint väder .. OCH det är ju viktigt att vistas mycket i solen .. denna mörkare årstid ..

 TUR i oturen som man brukar säga.. för det blev denna mysiga bild..


VID en villaträdgård .. översta bilden .. en talgoxe  .. om den hackar på äpplet eller ej är svårt att säga .. men äpplet ligger fint där i en grenklyka ..

DET var måndagen .. i går var det en innerdag .. jag virkade ..

OCH det regnade så gott som hela dagen .. att gå och handla..
som jag behövde .. det ska jag ta senare i dag .. onsdag ..



DENNA mysiga bild tog jag idag  .. på innergården ..
skuggan inramas av några björkar .. som det finns gott om .. men jag gillar det ....



MEN DETTA GILLAR JAG INTE .. mitt grådisiga fönster.. JAG trodde när jag flyttade in för två månader sedan att det var furktvättat .. så dom kom hit och tvättade..  men det är lika dant ändå  .. det är nån typ av film som sattes dit för många år sedan .. mellan två fönsterutor.. Jättesvårt att fota genom .. blä .. men dom kan inte fixa det..



DENNA cykel liggervid cyklestället .. har legat så sedan jag flyttade in  .. undrar varför den inte tas omhand.. SKa fråga när det passar .. när dom rensar upp gamla cyklar .. står några trasiga på innergården också ..



På innergården kom det lite moln   då är klockan 11,30 ..



MIN JUL-GRIS-samlig växer .. nu har jag virkat 28 st .. nu ska jag virka några pepparkaksgrisar .. få se hur dom blir.. ..
MEN nu är det slut för i dag .. här på sidan ..

HEJS SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar