söndag 17 november 2013

Söndag

Solig söndag

 
Det blev en promenad i dag också ..
I går gick jag en sväng i dom små skogsdungarna i omrädet här där jag bor ..


I dag en tur ner på stan ..

NER på stan .. då sällskap med vännen som kom i går kväll..
Nu tog vi en sväng ner på stan .. han skulle hem och packa ..
ska till DALARNA på tisdag i 10 dagar..

JAG skulle handla på ICA  där jag handlade förut .. hade fått en kupong ..
gratis 1 kg morötter..

Så VAR jag till KARIN .. på en fika .. vännen kommer åter mot söndagskvällen  ..
SÅ DET BLEV en skön .. stilla promenad hemåt..


Straxt utan för ICA .. är det ett boningshus .. där finns en liten häck med massa fina små rosor.. BLOMMADE fint .. en hade en massa små kryp på sig .. även vid sidan om ..
En rosenknopp .. i samma rabatt som innan ..

Vattentornet i det soliga vädret som varit denna söndag ..


Snart hemma .. det finns många hängbjörkar i området ..
denna  är i Stockholmsbacken .. denna sega backe ..
som  jag måste traska för att komma hem .. den snabbaste vägen ..


NU är jag uppe för backen .. ska svänga av den sista biten hem ..
NU kan jag se mitt hus en bit bort .. en skön promenad hemåt .. på väg ner på stan  ..  blåste det en hel del .. då tog vi en annan väg .. då hade jag sällskap av vännen .. så det gick  som smort  som man brukar säga .. vi pratade om bygget som ska börja vid ån i en gammal industrilokal  .. den ska byggas om till lägenheter .. en del ska rivas ..
PERIODEN heter det ..

DET var denna söndag .. som snart börjar lida mot sitt slut ..

HA DET SÅ BRA ..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar