onsdag 27 november 2013

Onsdag

 Onsdag  ..
  

DET både händer och inte händer-
SAKER ..
JA vad då .. lördag och söndag blev det stadsturer ..
Måndag .. vad gjorde jag då  .. Handlade  ... 
I går blev det dubbelpromenad .. först till Mariebergsgården .. ett äldreboende med matsal .. där alla kan äta .. så jag och en bekant på 88 år gick dit och åt .. jag tog fisk .. han rotmos -- med fläskbog ..
OTUR så hade jag äntligen fått en tid till HÖRCENTRALEN .. men det gick bra med tiderna ändå .. 13,00 i matsalen  .. vi pratade och sedan visade han mig lite runt där  .. aldrig varit där förut .. HAn är där på dagverksamhet en dag i veckan .. då dom pysslar .. har gymnastik .. mm .. fika och mat .. så dom är där nästan hela dagen .. 
KLockan 14, 00 knallade jag iväg .. men först tittade  vi runt   .. inne ..

En fin hörna intill där dagverksamheten höll till ..

Så denna stora spinnrock  fanns där vid en vägg ..
SEDAN blev det inte flera kort där ..
VI kollade lite utanför .. innan jag gick åt mitt håll .. FÖR det blev lite för långt att gå hem en kvart först .. så jag knallade iväg.. MEN min vän fick gå ensam hem .. det gick bra .. han skojade och sa .. JAG HITTAR ..
JAG ser hans hus från min balkong .. men han bor i HSB en insats ..
 
Vädret var kanonfint  .. men lite kyligt .. nästan 0-gradigt ..

Över bron måste jag gå  .. Änderna kom farande  ..

Zoomade in lite  .. ganska Högt ner till vattnet   ...

JAg var där drygt en ½-timme före .. väntade .. väntade .. varför kom ingen  .. så jag gick och kollade .. där i ett fikarum hittade jag dom ..
DET var kursdag i dag .. så dom skulle komma och hämta mig senare .. MAN betalar vid öron .. sedan ner till  hörcentralen .. så hon sa.. GÅ NER ..
DET blev ett inbetalningskort i dag .. 15,00 var min tid ..
Men strulet med dom " nya " apparaterna ordnade sig .. ljudslangarna var för långa .. därför satt dom inte  kvar som dom skulle .. KONSTIGT att den förra tjejen inte kollade det .. DOM ser lika stora ut .. men olika böjar på dom ..
JA JA .. TUR att det ordnade sig .. efter  mycket om och men  ..
Så det blev 2 x 30 minuters promend i går .. hemma var jag när det nästan var  mörkt .. straxt för 16,00 ..

Väntar på att hon ska hämta ett papper ..
NYA och gamla hörapparater  ligger där ..

JAG går genom kulverten som är där .. läng gång i olika vinklar ..

PÅ väg hem  .. samma bro som med änderna .. men åt andra hållet 
EN spegelbild .. i den mörknande dagen ..

SKULLE ta en bild på dagens väder .. men den är så lika den som i går .. så den får ni kolla på .. Men då fick jag syn på julgranen .. som låg där .. så den ska väl upp i dag .. kanske .. 
JAG har satt upp alla mina  julstjärnor .. i år är det tre .. på fot .. så bra dom är .. Slippa trassla med att hänga .. så byter jag bara till vanlig skärm .. eller tvärtom som det blev på två .. en ny har jag köpt ..
En ljusstake sjuarmad .. som är jättemånga år .. MEN den hmnade i köket i år .. i rummet blev det en sån där med små små lampor..
INTE några bilder  än på det .. men det kommer.. när advent kommer ..
Tittade  på POSTKODLINGO .. kollar det när jag är hemma.. EFTER MALOU .. Så senare kl. 13,00 kommer städtjejen .. i dag ..
 NU är klockan 15,00  börjar mörkna ute ..  Städningen är avklarad  ..

HEJ  SVEJS för i dag

2 kommentarer:

  1. Det var heldagsgöra för dig då. Jag fick en kudde att ha till TVn också, landstinget gav till alla med hörapparat, Jag sa nej först men då tyckte audiologen att när det var gratis skulle jag passa på. Okej då, jag fick en kudde och den måste ju testas, men det är en nyare modell så man behöver inte ha kontakt med den utan en viss radie så hör du TVn utan hörapparaten. Men använder inte hörapparaten heller, det är ingen som hör vad jag säger fast jag skriker nästan. Och i telefon är de vägen. Det har jag hört många som tar ut dem då? Fungerar det med telefon för dig?

    Ja, jag har flyttat. I lördags men med dotterns hjälp går det fort. Hennes man och barn hjälpte till också. Men det är vi två som plockar. Så kartongerna går snart att få bort.Men julen hoppar jag nog över, lika bra det för det ska ju snart bort igen.

    Ha det så bra.
    Glömde säga att det var fina bilder du tagit.


    Kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ.. jag har ingen Kudde.. men min mamma hade en för många år sedan.. den funkade inte.. FÖR mig fungerar telefonen bra.. om jag använder högtalarfunktionen .. frågade om dörrklocka .. men hör några grader för mycket .. köpte en på Clas Ohlssons som funkar bra till dörren ..
      MED mobilen funkar den med Högtalarfunktionen .. men inte trevligt att prata då bland folk .. För alla hör ju allt då ..JAg hoppar över julen .. det har jag gjort dom senaste åren .. men lite stjärnor tar jag fram .. så brukar jag grilgera en färdig skinka.. men den dagen .. den kan vi väl glömma för övrigt..fullt upp har du .. förstår jag .. men det får ta den tiden det tar .. jag har en del tavlor som ska upp.. nån gång .. HA DET

      Radera