söndag 24 november 2013

SÖNDAG 24

VID   FORSBRON på min stadsvandring


SÖNDAG promenad på stan
 


09,12 NYSS uppstigen .. denna soliga söndag -0,5 grader ...


En skata kom på besök ..


09,38 .. dragit upp persiennerna  .. frukosten  ska snart intas .. skugga på köksväggen .....


11,32 .. på väg mot stan .. ån straxt innan Perioden ...


Några minuter senare  .. vid Perioden  ..


11,44 .. vid FORS mot den lilla holmen där i ån .. alltid mycket fåglar där ..


12,34 TORGET  .. på väg mot hemmet .. efter att gått runt på varuhusen en stund och kollat efter en morgonrock.. men inte till mig ..

JAG ska göra en anhalt hos min fd granne  ..


VID kyrkan en minut senare ..  var dessa parhästar  .. på två ben ..


12,38 .. vid stadsbron  .. mitt i stan .. MEN varför ska dom sätta hänglås så där....


12,47 .. satt här och väntade knappt 10 minuter.. för jag kom lite tidigare än jag sa ..

det blev askallt ute .. skönare att vänta här.. för hon skulle ta en promenad..  ..

SEN BLEV DET  ..

FIKA  ..då var klockan 13,15 .. så gott .... allt nybakat ........



Goda bullar  .. BOMBEN  en tysk liten god bulle .. så skurna pepparkakor .. så gott så ..

Att få sitta vid hennes fina bord.. så trevligt så ..


ALLT roligt har ett slut  .. på hemväg.. klockan är 14,02 ..


14,03 ser jag denna kråka på en antenn .. det är många äldre villor denna gata..

STOCKHOLMSBACKEN  .. lång och seg ..


14,09  .. sista korsningen innan jag är hemma .. ser jag  dessa trädkramare ..

NU är det bara en liten bit kvar .. sen är denna promenad slut för i dag ..

SKÖN trots blåsten .. som var ganska så kylig sista biten ..

 HEJ SVEJS för i dag ........... 

2 kommentarer:

  1. Snygga bilder.
    Här har det varit sol och ganska varmt sedan förra veckan. 5+ idag men frost på taken i morse.
    Hinner inte mer nu, men måste ta en liten paus. Återkommer lite längre fram.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. fint väder har det varit.. I dag har jag haft städtjejen här.. så skönt när det är klart .. Kollade in din sida igen .. låter som det är flyttning.. då har du att pyssla med.. HA DET SÅ BRA..

      Radera