måndag 4 november 2013

Måndag




NY VECKA

 OCH i dag vaknade jag till solen .. vid 8-tiden ..
äcsh jag ligger en stund till  .. men icke sa nicka .. 08.14 ringde mobilen ..
HAN skulle bara våga .. tänkte jag  .. men det var från mitt hyresbolag .. 
BLÄ .. blä .. vill inte ha telefon så där tidigt ..  men dom kan ju inte veta att jag är morgontrött .. En läckande kran ..  som fortfarande får läcka ett tag till .. i grovköket ..

INGEN ny kran där inte .. inte nu .. läcker bara lite ..
DET SKA BLI STAMBYTE här  nästa är..  
BLÄ igen  .. flyttade ju ifrån ett .. JA ja så får det väl vara då ..  INGET att göra år.. 



SOLEN skiner  .. dels mellan träden på husen på andra sidan innergården .. och så på dom fina hängbjörkarna där SKATORNA hade  partaj denna morgon  .. men att få dom på kort ... inte lätt ..



Lite senare kom sopmaskinen som sopar löv..



Lördagen och söndagen virkade jag nästan hela dagen ..
NU finns det 90 kattmöss ½ - klara ..

JUL-LEVERANSEN snart klar ..
Lite annat ska fixas också .. så nu blir det mest kvällsvirkning ..

I MORGON ska det bli en sväng till HÖRCENTRALEN  . kolla och höja ljudet på mina hörapparater.. fick nya för en månad sedan ..
EN promenad på drygt en ½-timme dit ..
SEDAN ska jag en sväng på stan och hämta fibervadd  .. att stoppa kattmössen med .. Så det blir en långpromenad .. eller två .. kan jag väl säga  .. för jag ska ju hem också ..

SÅ I MORGON VILL JAG HA SOL

 I går var det regn hela dagen  .. och ganska så regält stundtals..
DÅ var det klart här för i dag

HEJ SVEJS .....

2 kommentarer:

  1. Ingen väckning av telefoner här heller.
    Jag stänger av mina över natten och sätter på dem när jag är klar och vill redo att prata.

    Ha en bra dag

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAN..
    Stänga av vill jag inte .. Men det är bara hantverkare som ringer så tidigt..
    ANNARS är det nåt viktigt..
    HA DET

    SvaraRadera