lördag 15 februari 2014

BLÅSIG LÖRDAG

Och det blåser inte måttligt heller.. oj oj..

 
HEJSAN  denna blåsiga lördag ..
I går var jag ute och åkte lite .. först på stan till mina vänner ..
DIT gick jag  ..
LUNCH på ANNAs .. nej   jag hade missat en sak


DET var därför det inte var någon veckomeny i tidningen förra veckan ..
MEN mat fick vi ända ..
DET blev inte på Storgatan .. som jag sa.. för när vi gick förbi  .. min fd gata ..
MEN här kan vi äta .. DANUTAS  ..   HON har god mat  .. så blev det ..
OCH GOTT VAR DET  .. stora potioner
NÅGRA biffar med en BULGURPYTT  .. så gott så gott  ..
 
EFTER detta trevliga LUNCHMÖTE med fd grannen på fd gatan  ..
DÅ gick jag och hämtade en HYRBIL som jag har över helgen ..
sedan åkte jag runt lite  .. till olika butiker  ..
NYA  fiskar köpte jag .. men inte dessa ..
 
DET  blev dels denna  zebra-randiga algätande snäcka  .. så tre små  GUPPY-FISKAR ..
 efter det åkte jag till ICA där jag köpte en BLENDER  .. nu var den åter hemma ..

199:- extrapris  .. och bra fungerar den  .. redan testat  .. en smothi blev det i går kväll ..
Så blev det lita annat åkande  .. så hem efter en trevlig dag ..
med vänner  på två håll .. lång promenad för att hämta bilen  ..
MEN det som jag skulle köpa det fick jag inte tag i ..
 JO DET FANNS ..  men inte 849:- för ett par stövlar som jag ska ha vid blötväder några gånger om året  .. det tyckte jag var lite för mycket pengar  ..
 
KÖPTE dessa också .. på ICA ..
 
FIKA hos KARIN   .. där var hennes grannes hund  .... 
 KARIN vad gör du  ????
NYFIKEN på vad .. det var på gång  .. JO FIKA till mig och Karin
DET började gårdag med ..
OCH STRÖMSTAREN såg jag  ..
 
HEJ SVEJS..
I dag ska jag på 25-årskalas .. äldsta barnbarnet  ..
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Är det snäckor man ska ha för att bli av med alger i akvariet. Den stackars "malen" äter och äter men inte hinner hon i samma takt som den gröna filten som kryper fram inte. ;)
    Hoppas du har det bra trots snålblåsten.

    SvaraRadera
  2. JA delvis kan man ha snäckor.. men sedan får man kanske sätta i flera växter.. dra ner på ljuset .. Eller flera algätar .. men dessa snäckor är duktiga .. minska på maten .. tännt ungefär 8-10 t max .. sedan att det inte står för ljust .. då kan man ha ljuset tänt bara några timmar på eftermiddagen och kvällen .. Fiskarna har ungefär samma dygnsrytm som vi .. skaffa en timer.. tänd en stund på morgonen sedan på em.. och kvällen .. Lycka till ..

    SvaraRadera
  3. Grattis till barnbarnet.......

    SvaraRadera