lördag 8 februari 2014

Lördag 8/2

SOL i dag

NU när klockan är lite över 12 denna lördag är det + 6 grader


Lite motljus från sovrummet vid 9,15 .. då jag nyss klivit ur sänggen denna morgon ..


BAKSIDAN eller innergården .. samma tid som förut .. eller det kanske är en minut senare .. har ju tagit några andra kort som jag inte visat er ..
MOLN det också .. MEN en del åker i PAPPERSKORGEN ..

JO det finns en i datorn .. MEN det vet ni väl ..
JAG går runt med kameran ibland .. det första jag gör ..


Att det blev kameran denna morgon så tidigt beror på dagens TIDNING SN

FÖR hur den kan ramla på detta vis .. är otroligt .. DEN står helt för sig själv..
TAR kort på SN då och då ..


SEDAN hamnar den på fotpallen .. tills det är dags att läsa den .. och i dag ..
då är det korsordet .. som gäller .. LITE knepigt i dag .. har några ord kvar ..
ska kolla på datorn om jag hittar dom felande där..

BRUKAR hitta en del svar där ..


NÄR jag startar upp min dator på mornarna .. så börjar det med min startsida MSN .. där är en del nyheter .. BLA.. SÖTA djurögonblick .. där hittade jag denna fina katt med egen specialbyggd kattställning .. väggfast och även fast i taket .. med lite olika vägghyllor.. och denna katt är lite lik min SKOTTIS .. så söt .. MEN KOTTEN som han även kallades av mig är ju en änglakatt .. men det har jag väl sagt .. sedan snart tre år ..

Han hade ett klösträd som gick från golv till tak .. katterna gillar att ha

koll uppifrån .. Kurre och Skottis turades om att ligga överst .. tre hyllar var det på den ..
med en liten låda en bit upp från golvet .. där låg Kurre ofta ..


Lite KOTTEN-BILDER .. överst från sin pelare hade han fin utsikt..
Dom två nedersta har jag lekt lite med PHOTSHOP .. men dom är några år dom också ..

Lite KURRE-BILDER .. också .. även han en änglakatt ..


Lite MIRRE-BILDER .. han blev bara tio år.. Annars skulle han ha blivit 25 år nu i mars ..
och mitt äldsta barnbarn Fredrik fyller 25 nu i februari


Dom var lika gamla och goda kompisar .. när han var liten ..

JA vad tiden går.. SAKNAR min katter på sitt sätt .. men allt kostar ..
och när dom blev sjuka då sa jag .. inga mer katter nu ..

Jag har min lilla GULDFISk .. det får räcka ..



BAKOM ryggen står tv-n på ..

KALLA tog SILVER nyss .. det läste jag AB ..

NU får det räcka för i dag .. NI blir väl trötta på mia långa inlägg ..

MEN det bara blir så .. Man börjar .. tänker.. ska bara visa vädret..

SEN går det av bara farten



HEJ SVEJS .. för i dag .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar