torsdag 27 februari 2014

Grådis mm


HEJSAN ..

FY attan vilket väder det är i dag ..

GRÅDIS .. lite blåst .. + 2,4 grader .. SEDAN är det nåt som kommer ner uppifrån ..
nåt litet som inte alls ser bra ut ..


JA ja .. detta väder .. VAD skulle man annars prata om .. ja så är det ..

I går var jag på stan .. FÖSRT hälsade jag på en bekant .. så en annan .. inte hemma .. så fixade jag det jag skulle .. TILL FONUS .. men dom har ändrat .. så nu får man RINGA själv till CANCERFONDEN .. när man vill skänka till en begravning .. så det får jag väl fixa i dag .. då .. senare ..

SÅ hälsade jag på min DOTTER på hennes NYA jobb .. SÅ blev det klippning .. SKÖNT att få av sig håret ... EFTER det gick jag åter till min bekant som inte var hemma .. RINGDE innan .. JO nu var hon hemma ..

BRA med mobiltelefoner i bland ..

Så då blev det en liten SNACKSTUND DÄR .. innan jag travade den sega STOCKHOLMSBACKEN hemåt..

Senare på kvällen var det ÅRSMÖTE i föreningen .. 18,00 ..
det tog bara 5 minuter att gå dit .. SBU .. en Nykterhetsförening ..


BRÖDET hade en av tjejerna bakat .. allt hembakat .. det gör hon varje år..
och kassörska i föreningen är hon också ..


En vilsekommen cykel i Stockholmsbacken .. = Stockholmsvägen


NÄR jag nästan är hemma ..
Tar jag kort på den där TALLEN som för lite sedan lyste så grannt i solen ..
men inte i går ..

FÖR FY ATTAN vad gråkallt det var då ..


OJ DÅ .. posten låg innanför dörren .. den hade seglat iväg en bra bit ..
ETT BREV hade gömt sig delvis under mattan ..

NU ska vi se om detta kort .. som jag skrivit en dikt på GÅR att läsa här ..
ett litet test .. kan jag väl kalla det för ..


LITE svårläst kanske det är.. Så jag skriver om det nedanför ..

ROSEN


En ros jag med kameran tar - I landet den vacker var

Om sommaren den blommar grann - Sedan kommer hösten minsann

Det kommer frost som rosen tar - Rosen i mitt minne finns kvar

Så kommer det vinter med snö - Till våren blir det tö

Så åter i landet det gror - Rosen växer och blir stor

Rosor är vackrast i sitt land - Den sticks om man tar den i sin hand

I vasen kan den vara grann - Men den trisv nog bäst i sitt land

--------------------------------------------------------------------------------------------

den 17-7 -2005 skrev jag denna dikt ... jag vår då och firade mitt barnbarn 14 år ..
då var dom hos MORFAR och firade det vid sommarstugan ..
när jag såg den vackra rosen ..

och sedan skrev jag denna dikt ..

Barnens morfar gick bort för tidigt den 26 oktober 2013 .. och hur det blir med sommarstugan är oklart .. det får bli ett minne till min fd man också som nu är i himlen .. under alla dessa år har vi haft bra kontakt . jag skilde mig 1981 .. Han hade sommarstugan kvar själv..

Men ofta firades olika kalas där .. med släkt och vänner ..

MEN tiderna förändras .. IBLAND fortare än man tänkt sig .. ATT gå bort vid bara 70 års ålder är för tidigt .. MIN sambo var 71 år ..

DÅ hade vi varit ett par i 26 år nästan ..

SÅ alla vänner som inte finns här .. VILA I FRID .. ni saknas ..


HEJ DÅ för i dag ..

HEJ SVEJS ..

4 kommentarer:

  1. Jisses vad mycket du hann med igår. En väldigt fin dikt. Visst är 70 alldeles för tidigt att lämna jordelivet. Nu får vi hoppas på bättre väder i helgen.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. HEJSAN ..TACK för titten här och kommentaren .. vet inte vem du är .. ny för mig.. inte sett detta namnet förut .. KUL med nya vänner här ..

    SvaraRadera
  3. Det syntes bra när du skrivit med svart. Fin är den också.

    Ja vädret, ja det är tur vi har det så vi har något att prata om. Det skulle bli bra tyst ibland annars.
    Hoppas på bättring till helgen.

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. JA DU ,, vädret .. fy attan så dimmigt det var i går kväll och nu denna fredagsmorgon ..
    JAG VILL HA SOL ............
    MÅ SÅ GOTT ............

    SvaraRadera