lördag 22 februari 2014

DET blev en trist lördag

DAGEN började bra
 
MED sol och 3 +-grader .. Jag njöt av att solen var framme .. lungt var det då ..
MEN NU klockan 12 är det molnigt .. lite blåst .. + 5 grader ..

Men men .. sorgen kom när jag läste dagens SN .. en BEKANT hade slutat sitt liv..
85 år blev han ..
HANS fru gick bort för snart ett ½ år sedan .. SÅ nu får dom förenas i himlen ..
DETTA var väntat .. MEN ändå ..
HANS fru gick bort i CANSER hon vägde nästan ingenting .. 
HÄR var det en tumör i lungan som satte stopp för hans liv .. SÅ TRIST så ..
6 personer ur mitt bekanstskapsliv har försvunnit på ett HALVÅR ..
en del nära andra lite mer flyktiga vänner.. Men denna vän i dag var en av de nära ..
även om vi inte var släkt ..
JAG tänder ett ljus för vännerna
ARNE och hans fru EIVOR ..
som varit mina vänner i drygt 30 år tack vare husvagnslivet .. NU är det över för dom och för mig .. när min sambo gick bort för drygt 7 år sedan .. han blev nästan 71 år..
MÅNGA går bort alldeles för tidigt .. ETT pulsåderbrock satte stopp för sambons liv ..
DÅ fick jag sälja vagnen .. men besökte mina vänner varje år .. på campingen där jag bodde sista åren i husvagnen eller där jag bodde på campingen vid Strandstugeviken i 17 år .. innan jag kom till JOGERSÖ utanför eller i OXELÖSUND .. LIVEN tar en förändring ..

DÅ ska det bli lite trevligare saker ..

MEN LIVET KOMMER .. LIVET GÅR .. SÅ ÄR DET ..
OCH SÅ KOMMER DET ALLTID ATT VARA ..
VILA I FRID ALLA VÄNNER I HIMLEN ..

Kastade dessa i dag efter en vecka drygt ..

UNDRAR vem i denna bild som blir räddast ..

I går virkade jag en lite större kattmus .. men detta ska bli en hundleksak ..
hade jag tänkt mig .. OM det inte är en bitig hund .. så kan det väl gå an ...

KLOCKAN 11,04 såg det ut så här från balkongen .. 
 
SEDAN var det ganska så molnigt en stund .. NU har molnen skingrat sig igen ..
MEN min dag blev avslagen .. när jag läste dagens tidning .. ATT läsa om vänner som försvinner .. är lite småjobbigt ..

Så vad ska jag göra .. TA det lungt .. ALL lust försvann ..

HA DET GO VÄNNER .. var rädd om varnadra ..
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

HEJ SVEJS för i dag ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar