onsdag 19 februari 2014

Onsdag 19-2

HEJSAN alla bloggare


Vad ska man säga i dag då  .. jo det snöar  ..
trodde nog att  det kunde vara bra som det var  .. nästan all annan snö var bortregnad på ett eller annat sätt ..
borta var den hur som helst  ..

I måndags var jag till den där TRISTA TANDHYGENISTEN  .. Vännen körde mig dit .. sedan lämnade han åter hyrbilen som jag har haft denna helgen som gick .. vi hade ju åkt runt lite denna helg .. en sista tur på en knapp timme tog vi i måndags innan tandis..
SEDAN blev det en promenad hemåt för mig .. vännen gick sin väg hem till sig ..
först 20 minuter .. in till KARIN en stund  ..
FICK inte äta o dricka på en timme .. så inget fika där ..  SÅ traskar jag den där
TUFFA STOCKHOLMSBACKEN hemåt ..
DÄR då   ..   nästan hemma  .. sista gatstumpen kvar  .. då  ..
JUST DÅ får jag se det fina trädet ..
vid TRÄFFEN  =  FOLKETS PARK .. DÅ blev jag lite glad  ...
 
SOLEN sken så fint på dessa fina tallgrenar
 
Jag gillar knotiga träd .. detta var väl inte så knotigt ..   men väldigt stort där det visade sig från sin ljusa sida .. kan man väl säga ..
  Vännen kom senare så vi åt och fikade och hada en trevlig tv-kväll ..
 
I går Löste jag korsord och satt vid datorn en del  ..
VÄNNEN hjälpte ett brorsbarn .. vid en sommarstuga  .. så han var trött
Men i dag ska vi ses ..  SEDAN  ska han åter till FINSPÅNG .. så då passar vi på att ha en trevlig kväll med god mat  .. och tv .. denna onsdag ..
Så vattnade jag alla mina blommor och pysslade lite här hemma ..
 I DAG onsdag  kommer STÄDTJEJEN klockan 13,00
 
I morgon är det studiecirkel  .. klockan 10,00
 
SEDAN får jag se vad jag hittar på denna helg ...
 
Jag scannade en massa kvitton förut ..
DOM ska läggas in i en mapp som heter SPARA KVITTO.SE
Jag började med det .. mest lite på skoj ..
MEN bra att ha .. för kvittona bleknar ju med tiden
VILL man kan man få sina kvitton in via e-post när man handlar ..
VET inte hur många butiker som har det  ..
Så dom ska jag sortera in och skriva butiksnamn mm till det ..
 
JUST NU   snöar det inte  .. klockan är snart 11.. denna onsdag  ..
 
DETTA  moln tog jag i går morse vid 09,06 ..
 då nyss uppstigen ..
Sedan blev det sol och moln nästan hela dagen .. på em blev det mulet ..
 
... JA DET VAR DETTA ...
... HEJ SVEJS ...
... HEJ ...
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Här har det snöat i natt. Massor. Och det som var så torrt och fint, inte en snöflinga kvar. Men det blir väl fint snart igen.

    Ha det bra

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAN .. jag det hoppas jag .. det blir nog vår snart ..

    SvaraRadera
  3. Snön ligger kvar här. Centrum är det torrt och fint men där är ju mycket folk.
    Men på träden och buskar ligger det och det är faktiskt riktigt fint. Men jag vill ändå inte ha snön.

    Kram

    SvaraRadera