fredag 28 februari 2014

FREDAG

 
HEJ I DIMMAN

OJ oj vad disigt det är ..
Dimman låg tät i dag över taken i morse .. för en stund sedan var det
jobbare på taket på huset .. som jag ser från balkongen ..
fick zooma för fullt för att se vad det var .. och disigt var det också ..

I morse när jag skulle ta första kortet .. på vädret ..
så blev det TRISSKRAP på tv-en .. 250.000:- ingen dålig vinnst då inte ..

Vissa har mer tur än andra .. Men jag är nöjd med det lilla jag har ..

TOG en tur till BANKEN och betalade alla mina räkningar i dag ..
HA HA .. det gjorde jag hemifrån datorn .. så smidigt så ..

EN del Autogiro .. det andra lägger jag in på det datum som ska vara .. när jag får dom .. räkningar var det en del extra denan månad ..
MEN det gick ihop sig ändå .. UTAN att ta av sparpengarna ..
Drygt 10.000 med hyran .. så kommer det ändå två till Vattenfall och bredbandet .. 900 .- det ska betalas om några dagar .. men det dras ju med automatik .. bara att kolla så kontot är laddat .. och det är det nu ..

SÅ skönt att göra allt hemmifrån ..

SÅ SKÖNT det är nu sedan jag flyttade .. hyran är nästan 2000:- billigare nu än om jag hade bott kvar .. oj oj säger jag vilka hyrespriser det är .. men det låg mitt i stan .. där är det lite dyrar .. VARFÖR .. det kan jag inte riktigt förstå .. BORDE vara samma .. på alla hus .. efter storleken på lägenheten .. men så är det inte ..
JAG får lite pengar över nu .. det fick jag inte förut ..
Då snålade jag på maten .. det behövs inte nu ..

Både för och nackdelar att bo så här.. men jag trivs .. tar en kvart att gå ner på stan ..
Så det är ok .. DET var därför jag valde detta område .. när jag insåg att en flytt .. måste göras ..
En del saker tar lite mera tid .. att handla på ICA .. men MAXI är billigare .. det är ju bra ..
KLIPPNINGEN tog att gå till bara att runda huset .. nu tar det en kvart .. det kan man ju ta ..

LIKASÅ att gå till mina vänner .. det tar en kvart .. MEN PROMENADERNA är ju inte fel .. 

 Så det är ok att bo så här..
NÄR jag ska till STUDIECIRKELN det tar 5 minuter .. det tog nästan en ½ timme förut ..
Så det ena eller det andra .. BRA eller dåligt ..
JAG TRIVS det är det bästa ..

HA DET SÅ BRA GO VÄNNER
HEJ SVEJS för i dag ...     I morgon är det  lördag 1 mars
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar