tisdag 4 februari 2014

Då är jag här



OCH ska skriva lite

 Vädret har varit så grått och trist .. länge nu .. Disigt i morse också ..
men ändå lite ljusare ute i dag ....


Detta var häromdagen .. Från balkongen eller sovrumsfönstret ..

TRIST väder .. Gillar inte detta ..

I går var jag till ICA .. mer eller mindre tvungen .. då det var slut i skåpen
på en del saker .. INTE varit ute på en dryg vecka ..
FÖR blåst och rusk och kyla .. är inget för mig med min FIBROMYALGI ..

I GÅR var det +grader ute .. och diset var så där.. det fanns där ..
Så jag traskar iväg .. först tar jag vägen förbi sophuset ..
sen traskar jag iväg ... MEN oj vad diset kom på kvällen i går ..


1 NU har jag precis kommit över stora vägen .. KAN kalla det så .. genomfarten genom hela området .. I HUSET där bor en bekant .. TRODDE inte jag skulle komma upp på min skogsväg .. MEN någon annan hade klivit över den fula plogvallen och fixat så det gick att gå där .. SEDAN traskar jag iväg .. 2 .. 3 .. och 4 .. nu börjar jag ana ICA där borta i kanten .. SLASKIGT.. nja .. snömoddigt var det att gå där.. Så blir det inte mildare kan jag ta denna TVÄRSÖVERVÄG .. kanske nästa icatur också .. sen får jag ta rundvägen .. för att gå i slasket vill jag inte .. HAR inga stövlar.. SKA nog kanske köpa ett par .. MIN namne hade ett par som var så bra .. korta skaft .. bred läst .. TRETORN .. så lite dyra .. men det kan det vara värt .. få se .. måste ju prova .. jag har ju extrasulor .. lite tjocka ..

1 FRAMME .. så for jag runt där inne ett bra tag .. handlade det jag

skulle .. kände på KASSARNA .. så dom inte blev för tunga .. men FÖR tunga blev dom ändå .. MEN hem kom jag .. STANNAR och vilar .. flera gånger .. innan den sista vilopausen .. där jag fotar .. TAR korten .. där jag bor.. man ser hur disigt det är.. OCH skogsdungen där jag vilar lite ..

MEN när jag kom hem .. då .. oj så trött jag var .. det blev inget mer gjort den dagen .. JO jag var ju tvungen att plocka undan alla mat ..

HADE köpt en tidning med en pocketbok med korsord .. den löste jag lite i .. SOMNADE nästan flera gånger .. MAT .. det blev två MACKOR med ost .. skinka och gurka med kaffe .. för jag orkade inte göra nåt mera ..

SEDAN slötittade jag på kvällsprogrammen ..

Började med FRÅGA DOKTORN och Sussan AXSELL .. VAD tittade jag på sedan ..
borta just nu .. NYHETRNA slutade kvällen 22,00  -- 22,30 ..

KOM på .. HUSDRÖMMAR på kanal 1 .. så lite nyheter .. och lite datakollande innan sena nyheterna .. sen dök jag ner i sängen ..

NU får det räcka för i dag ..
HEJ SVEJS..

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj det låter som ett helt företag...hemkörning finns det?

    SvaraRadera
  2. JA.. ska ta och kolla det .. och priset .. Ibland kommer man på saker.. när nogon säger nåt..
    HA DET SÅ BRA .. FICK hemhört för många år sedan .. men slutade då.. för den TJEJEN var knäpp..
    BARA för att vi hade butik i samma trapp.. lämnade hon varorna i butiken .... HELT GALET
    Jag orkar inte bära i trappen.. tre våningar ..sa hon .. DÅ SA JAG.. BYT JOBB .. tror hon gjorde det..DÅ.. .. för jag såg henne inte efter det.... KANSKE fler som klagade.. detta är PRESKIBERAT sedan LÄNGE..
    Så länge sedan så jag minns inte riktigt..

    SvaraRadera
  3. JA.. ska ta och kolla det .. och priset .. Ibland kommer man på saker.. när nogon säger nåt..
    HA DET SÅ BRA .. FICK hemhört för många år sedan .. men slutade då.. för den TJEJEN var knäpp..
    BARA för att vi hade butik i samma trapp.. lämnade hon varorna i butiken .... HELT GALET
    Jag orkar inte bära i trappen.. tre våningar ..sa hon .. DÅ SA JAG.. BYT JOBB .. tror hon gjorde det..DÅ.. .. för jag såg henne inte efter det.... KANSKE fler som klagade.. detta är PRESKIBERAT sedan LÄNGE..
    Så länge sedan så jag minns inte riktigt..

    SvaraRadera